Douane!

Hey meiden,
Volgende week ga ik met mijn vriend op vakantie naar Turkije,
Omdat ik het liefst de hele vakantie aan het winkelen ben, wil ik natuurlijk ook veel leuke dingen kopen
Nu is het steeds in het nieuws dat je maar 3 artikelen mee mag nemen. 3!!!
Mijn vraag aan jullie was als jullie al eens gecontroleerd zijn met jullie koffers bij de douane?
Xoxo

Hoe bedoel je ‘maar 3 artikelen mee nemen’?
Bij mijn weet mag je uiteraard zo veel kopen als je wilt. Wel mag je maar 3 namaak (dus imitatie van grote merken) artikelen meenemen vanuit het buitenland. Verder maakt het niet uit hoeveel je meeneemt.

Jaa dat bedoel ik ook, 1 parfummetje horloge en zonnebril en thats all… Vind het belachelijk als ze daar moeilijk over doen

Bij kleding kan je toch gewoon de etiketjes enzo eraf halen. Zo kunnen ze het niet zien.

Nou, je hebt er nog geluk mee; namaak is namelijk in principe verboden. Tot een aantal jaar terug kreeg je een boete als je ook maar een imitatieproduct mee zou nemen. Het wordt nu nog enigszins getolereerd.

Daarnaast snap ik de lol van namaakproducten niet, maar goed, dat terzijde.

En zelfs dan kunnen ze het nog achter halen, ze hebben er namelijk voor geleerd… Ooit iemand dit meegemaakt?

Ik vind het niet, anders koop je die nepdingen gewoon online. Het is simpelweg om de verkoop van namaak spullen tegen te gaan. Het is ten slotte namaak, gejat. We mogen al dankbaar zijn dat we überhaupt namaak mogen meenemen. In veel landen is het ten strengste verboden.

Waarom een zonnebril kopen voor 300 euro als je er voor 5 euro de zelfde hebt?

Haha het is dan echt niet ‘dezelfde’ zonnebril :’)

Dat is het zelfde als je mac make-up nep koopt, dat is toch niet net zo leuk?

Nee idd. Daarnaast zijn die zonnebrillen vaak bedacht door een designer. Om het jatten tegen te gaan hebben ze deze regel. Net als muziek downloaden. Downloaden mag maar uploaden (net als verkoop van nep) mag niet. Wees blij, ze hadden net zo goed de hele zooi kunnen verbieden.

Omdat het niet simpelweg niet DEzelfde is, het is een imitatie hiervan. Plus dat je NOOIT dezelfde kwaliteit krijgt voor die 5 euro als je voor die 300 zou hebben gekregen.
En pronken met merken terwijl 't maar 'n goedkope imitatie is, vind ik een beetje sad.

Heb ik gezegd dat de kwaliteit hetzelfde is dan? Nee :slightly_smiling_face: ik heb liever meer kleding in m’n kast dan 5 outfits van 300 euro in een ini mini kastje en elke dag hetzelfde aan doen, dat noem ik pas ‘sad’’ en btw je wijkt af van het onderwerp want mijn vraag was wie het ooit was overkomen, slimmerd

Wat een liefde.

Dat jij iets wil voor een spotprijsje is ook niet de schuld van de designers. Die willen ook alleen maar hun brood verdienen. Ga lekker online shoppen als je nep wil. Ik vind het een fatsoenlijke regel, en wat mij betreft had het best verboden mogen worden.

Mygod, stop nou eens met die nep/echt discussie. Ontopic please.

ik vind die nep ook een beetje stom, alles is namaak, zo verdien je aan het echte merk niks, ook vind ik dat dat nepe verboden moet zijn en vind ik die actie wel goed dat je er maar 3 mag, ik weet dat het dom klinkt, maar het is wel zo.

je koffer gaan ze heus niet leeghalen. Doe ook sowieso al iets aan anders.

Valt reuze mee. Ik ben in oktober met een namaak tas gewoon door douane gekomen.(die had ik dus als handbagage)

En mocht je kleding kopen, zoveel mogelijk aantrekken en we stoppen het gewoon tussen de vieze was.