dorst

Hooi allemaal,
Ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb een vraagje. Ik heb sinds een maand ongeveer erge dorst. Ik drink op een dag ongeveer 2-3 liter water en daarbij nog limonade en melk enzo. Mijn ouders zeggen dat we het even in de gaten moeten houden omdat het bv. suikerziekte kan zijn. Is dit echt zo of zal het allemaal wel meevallen?

Ik heb ook weleens periodes in het jaar dat ik echt veel meer dorst heb dan normaal.
Het is niet verkeerd om het even in de gaten houden. Maar ik denk niet dat er gelijk iets ergs aan de hand is. Als je het niet vertrouwt kun je altijd langs de huisarts gaan.

Oke gelukkig! bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:

Als het aanhoudt, kun je het best naar de huisarts ja. Je ouders hebben gelijk, het kan zowel iets van suikerziekte als nierfalen zijn.

Tja, het kan ook gewoon een periode zijn.
Ben je ook afgevallen en moet je vaak naar de wc? Dan zou het best kunnen dat het suikerziekte is. Ik weet niet of je iemand in je omgeving kent de diabetes heeft maar dan kan je het beste even je bloed meten met dat apparaatje dan weet je het meteen. Anders zou ik even naar de huisarts gaan als het aanhoud.

Een vriendin van mij heeft suikerziekte. Zij drinkt inderdaad ook heel erg veel. Ik zou het inderdaad in de gaten houden.

Ik voel me sinds vandaag erg licht in mijn hoofd, kan dit iets met elkaar te maken hebben?

Niet perse, kan ook gewoon stress zijn.
Laat het anders gewoon controleren, voor je eigen gemoedsrust

Ik zou er niet al te lang mee wachten, het is echt een heel kleine moeite om even naar de huisarts te gaan.
Suikerziekte kan namelijk best gevaarlijk zijn als je er niks aan doet.
Zeker als je ook vaak moet plassen, moe bent, afvalt, wazig ziet enz. gewoon even langsgaan!

Dit + 2/3 liter vind ik niet bijzonder veel, ik drink nog wel meer.

Ik ben naar de dokter geweest, bloed geprikt en niks aan de hand. Dokter vond het toch een beetje raar, vooral omdat ik steeds duizelig ben, dus moet dinsdag langs de kinderarts