Doorzichtig bultje

yo.

ik heb nu al een paar keer een raar doorzichtig bultje in m’n mond gehad. Op de plek waar m’n verstandskies zou moeten zitten en laatst ook op m’n lip. Een paar jaar geleden heb ik het ook gehad maar toen had ik diezelfde dag ook een verdoving gehad dus ik dacht dat t misschien een ophoping van die vloeistof was maar sinds ongeveer een maand heb ik het dus weer en nu al een keer of 5 gehad.

Ik ben gaan googlen en toen kwam ik uit bij een slijmcyste maar dan krijg ik foto’s van bulten zo groot als een knikker en dat lijkt er totaal niet op.

Hier staat ook bij dat het een slijmcyste is en dit is ook precies wat het is. Het doet niet echt veel pijn maar ik voel het wel en kapot maken is ook niet heel moeilijk (wat ik dus steeds doe want het is irritant af)

heeft iemand dit ook wel eens (gehad)?

Nee nog nooit gezien. Het lijkt wel een soort blaar?

Ja daar zat ik ook aan te denken. Ik heb sowieso best vaak aften dus ik dacht misschien is het zoiets.

Want als ik slijmcyste google dan krijg ik dit en dat is in mijn ogen toch wel heel wat anders

Nouja aften doen wel veel meer pijn (bij mij dan) en die hebben zo’n rode rand erom heen.

Ja het is sowieso geen aft want die zijn ook gewoon plat maar ugh het is heel irritant want het zit precies in de rand van m’n onder en bovenkaak dus dat raakt elkaar steeds :’) Ik ga sowieso maar even een afspraak maken bij de tandarts maarja ik ben meteen bang dat t iets ergs is haha

Om je gerust te stellen: tijdje terug had ik het ook (op lip). Heb het met mijn tanden kapot gebeten, waarna er vocht uitkwam. Voelde er niks van en bultje was weg. Scheen een soort blaartje te zijn geweest.

ja nou dat is het hem dus, ik krab ze vaak kapot en dan komt er idd wat vocht uit en dan 2 dagen later zit het er weer :’)))

Dit heb ik ook af en toe maar is dat geen aften? Dat dacht ik namelijk. Soms merk ik het opeens dat ik het heb en het is inderdaad heel verleidelijk om er aan te zitten met je tong enzo maar je moet er proberen zoveel mogelijk ervan af te blijven zodat het kan helen. Verzorg je je mond verder wel goed (2 keer per dag poetsen, 2 keer mondwater en flossen)? Dat kan ook helpen.

hahah ja oeps de laatste dagen sla ik het tanden poetsen wel eens over… en sowieso alleen poetsen. Ga toch maar weer beginnen met mondwater en dan ook maar flossen

Lijkt inderdaad op iets wat tevoorschijn is gekomen door een wat lagere mondweerstand, maar ik heb het verder nog nooit gezien, dus een echt antwoord op wat het is, heb ik niet. :’)

Ik heb ook vaak van zulke bultjes! Meestal na het drinken van alcohol of wanneer mijn weerstand achteruit gaat. Mijn tandarts zei dat het een ontstoken kliertje kan zijn, maar ik heb ze ook weleens onder mn tong (wat volgens mn tandarts niet mogelijk is bij een kliertje)… Geen idee wat het is maar ik ben wel benieuwd wat jouw tandarts ervan vond. :slight_smile:

Het lijkt op iets van een vochtbultje of blaar? Mijn ervaringen hiermee is dat er dan een branderig goedje uitkomt en het weer vanzelf verdwijnt.

Oud topic, slotje