Doorstromen naar een ander niveau?

Heee Meiden, ik vroeg me af of er meerdere meiden hier op Girlscene naar een ander niveau zijn doorgestroomd. Ik zit in 2 havo en wil graag volgend jaar naar 3vwo. Jullie ervaringen graag, en hoeveel stonden jullie gemiddeld op het eindrapport?

Ik ben wel doorgestroomd, maar niet van havo > vwo. Maar ik kan je wel vertellen dat de verschillen in het begin wel het meest opvallen. Huiswerk, opgaves en lesmethode. Maar voor de rest is het verschil niet zo groot.

ik ken wel mensen die dat hebben gedaan , die stonden in 2 havo een 8 gemiddeld , minimaal
ze zijn wel allemaal weer afgestroomd na dat ene jaar omdat het tegenviel

Ik ben van vmbo B na vmbo K na niveau 4 gegaan maar dat is wel wat anders haha.

Ik ben van vmbo 2 naar 3 havo gegaan ik stond ong een 8 gemiddeld ik was ook op het vmbo gezet omdat ze me nog zo jong vonden :s Maar in het begin is het even ander vooral omdat ik op vmbo gewend was om niks te doen en ik toen wel huiswerk moest gaan maken…

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van me is na 1 havo naar 2 vwo gegaan. Ik kende haar toen nog niet echt, dus ik weet niet hoe ze dat vond enzo, maar nu zit ze weer in 5 havo. Vorig jaar zat ze nog bij mij in 5 vwo, maar dat is dus niet echt een succes geworden.
Ik denk dat de 3e op zich nog wel te doen is, maar de overstap van 3 vwo naar 4 vwo is sowieso best wel groot. Ook voor mensen die gewoon op vwo begonnen zijn valt het in het begin in de bovenbouw vaak tegen, bij ons op school tenminste. Ik zou er dus wel goed over nadenken, want vooral de bovenbouw zal wel moeilijk worden. :wink: Als je denkt dat je het aan kunt kun je het natuurlijk wel altijd proberen!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als het goed is zou de overstap van 2 havo naar 3 vwo niet zo heel groot moeten zijn.
Je merkt het verschil natuurlijk wel, maar omdat het 2e jaar ook nog een brugjaar is en je dan dus naar 3 vwo gaat, zou het verschil niet te groot moeten zijn.
Ik zou sowieso met je mentor en decaan praten; je decaan kan je vertellen wat de overstap nou precies inhoud en je mentor weet, als het goed is, of jij dat aan zou kunnen of niet.
Maar, het schooljaar is net begonnen?
Zit je nu in 2 havo en wil je volgend jaar naar 3 vwo, of zit je nu in 3 havo maar zou je toch liever naar 3 vwo willen?
Dat laatste wordt iig het lastigst!

ik ben van havo 1 naar vwo 2 gegaan…
maar het niveau op vwo 4 is echt heeeel moeilijk vind ik… of nouja… het was heel veel stof dat je in een korte tijd moest leren. en ik had ook nog eens natuurprofiel terwijl dat dus echt niet mijn ding was >_> maar ik wilde heel graag dokter worden dus ik met mijn stomme kop heb toch voor natuur gekozen xD waarschijnlijk kon ik met een maatschappijprofiel wel gewoon over…

dus ik ben van 4vwo naar 4havo gegaan en het bevalt me nu veeeeel beter C=

Ja wel van havo/vwo naar gymnasium maar die keuze had iedereen in de eerste.
Ik merkte wel verschil maar dat kwam meer omdat je in de tweede ook Duits hebt.
Latijn en Grieks was niet zo heel veel.

Ik heb een vriendin die dat heeft gedaan. Maar bij haar was het ook wel heel duidelijk dat ze op het vwo hoorde. Altijd 8en of hoger. En nu doet ze het veel beter dan mij want ik ben van het vwo naar het havo gegaan. :’]

Ik ben van havo 1 naar vwo 2 gegaan en weer teruggestroomd naar havo 3 :’)

ik ben ook van havo 2 naar atheneum 3 gegaan en ik stond voor alles een 7 of hoger en ik vond het verschil eigenlijk wel meevallen haha
zit nou in vwo 5 btw

Ik ben van 1havo/vwo naar 2 vwo gegaan. Ik moest ineens wel meer leren dan toen ik in de 1e zat, maar toch is dat goed gegaan, en ik zit nu in 4vwo.

Ik zat in de eerste in 1 havo-vwo en ben kort geleden begonnen met 2 havo en ik zou graag volgend jaar naar 3 vwo willen…omdat het ´t eerste jaar niet was gelukt, kwam 0,1 tekort op het eindgemiddelde

ik ben van 2havo naar 3vwo gegaan, en het is goed gegaan. Ik zit nu in de 3de, het is wel wennen, want ze gaan wat sneller mmet de stof, maar ik kan het alsnog goed bijhouden.
In de 2de moest ik op alle rapporten gemiddeld een 8 staan.

Was je dan ook over gegaan naar 3vwo als je een 7,7/7,8 gemiddeld had gestaan op eindrap.??