Doorbraakbloedingen

Heey,

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen. Ik heb nu al meer dan een half jaar last van zogenaamde doorbraakbloedingen. En dat komt niet omdat ik de pil maanden achter elkaar doorslik. Integendeel, ik las iedere maand netjes een stopweek in. Maar alsnog heb ik naast die vreselijke menstruatie dus ook last van doorbraken die een aantal dagen aanhouden.

Ik heb 6 jaar aan de Diane pil gezeten en toen nooit nergens last van gehad. Toen de Diane zo slecht in het nieuws kwam ben ik er mee gestopt en overgestapt op een nieuwe pil; de Ministat. Daar heb ik een half jaar aangezeten en hierbij kreeg ik de doorbraken. Ik ben nu van deze pil af omdat hij dus ook uit de handel ging. Nu zit ik 3 weken aan de Yasmin en de doorbraken beginnen weer.

Ik weet dat je het in het begin van een nieuwe pil last kunt krijgen van dooorbraken. Maar, dat is meestal afgelopen na 3 maanden. En ik zat 6 maanden aan de Ministat.

Ik word er helemaal gek van en ook verdrietig, ik bedoel er is iets niet goed met mijn lichaam.

Heeft iemand adviezen of tips?

Ik ga waarschijnlijk binnenkort naar de huisarts om te vragen om een uitstrijkje en een inwendige echo. Een regulier inwendig onderzoek heb ik al gehad…

Ik zou me, als ik jou was, niet teveel zorgen maken dat er iets mis zou kunnen zijn.

De meeste pillen hebben een andere samenstelling en zwaarte. De pillen die je hebt geslikt sinds de Diana zijn vermoedelijk gewoon niet geschikt voor jou. Ik ben in het begin ook wel eens van pil gewisseld omdat ik doorbraakbloedingen kreeg. Dan is er niks mis met je lijf, je moet dan gewoon een andere pil proberen.

Ik denk dat de huisarts hetzelfde zal zeggen. Bel, zeg waar je mee zit, en hij zal je waarschijnlijk een andere of zwaardere pil voorschrijven.

Ik zit al jaren aan dezelfde pil, zon hm 5/6 jaar?
en een paar maand geleden kreeg ik dat ook voor het eerst, heb het 2 keer gehad maar het is niks om je zorgen om te maken hoor.
Als je je nog steeds zorgen maakt ga anders even langs de huisarts.

Slim dat je langs de huisarts zal gaan.
Wel heel vervelend, ik heb heel soms een doorbraakbloeding (alleen als ik paar keer achter elkaar de stopweek oversla) en dat is af en toe al vervelend, ik kan me voorstellen dat je er echt mee zit als je er continu op voorbereid moet zijn of er ‘op zit te wachten’

Ga dus inderdaad naar de huisarts. Ik denk zelf dat het goed kan zijn dat je inderdaad nog niet de juiste pil voor jouw lichaam gevonden hebt, ik hoor wel vaker dat het soms meerdere soorten ‘duurt’ tot je de pil hebt die voor je lichaam optimaal werkt (verschilt per persoon).
Ik slik de ethinylestradiol/levonorgestrel (combinatiepil) en heb daarbij geen last ervan, maar ik moet erbij zeggen dat ik nooit een andere pil heb gehad.

Ik ben nu zo’n 2 jaar aan de pil en sinds een half jaar kreeg ik ook doorbraakbloedingen, steeds eerder. Op een gegeven moment was ik om de twee weken ongesteld, gewoon door m’n pil heen. Ik ben nu overgestapt op een andere pil en hoop dat dit helpt. Soms hoef je niet perse zwaardere hormonen te slikken maar kan het al helpen om een andere samenstelling van hormonen binnen te krijgen.

Ik heb ook al verschillende pillen (wel zelfde “zwaarte”) gehad maar kreeg telkens een doorbraakbloeding bij de eerste keer dat ik hem doorslikte. Nu heb ik eindelijk een pil waarbij ik het niet heb. Dus het hoeft niet gelijk iets ernstigs te zijn, maar gewoon een kwestie van proberen.

Ik denk dat je een zwaardere pil moet hebben. Volgens mij is Ministat een minipil.