Doorbraakbloeding

Ik hoop dat iemand ervaring heeft en advies kan geven.

Ik ben al ongeveer 2,5 jaar aan de pil en heb nog nooit een doorbraakbloeding gehad. Soms slik ik de pil 1 of 2 keer door, soms niet. Vorige week zat ik in de tweede week van mijn eerste strip en plotseling kreeg ik een doorbraakbloeding die ongeveer 3 dagen duurde. Heel apart wat mij betreft, omdat dit pas de eerste strip is en soms slik ik zonder problemen 3 strips achter elkaar.

Inmiddels was de bloeding 3 dagen over en net begint het weer. Ik heb nog 2 pillen in mijn strip maar was eigenlijk van plan om de pil door te slikken omdat ik anders precies de enige week die ik op vakantie ga ongesteld ben (en dan kan ik dus niet eens naar het strand ofzo)

Heeft iemand ervaring ofzo? Zou het vanzelf ophouden als ik een nieuwe strip ga slikken, of zou het alleen maar erger worden? Als ik nu ongesteld word, is het dan minder erg/sneller over dan anders omdat ik die bloedingen al heb gehad of maakt dat niet uit? Is er iets om doorbraakbloedingen tegen te gaan & wat raden jullie me aan?

Ik wil absoluut niet ongesteld zijn op vakantie. Wat een ongelofelijk slechte timing.

Lastig. De kans is groot dat je bloedingen aan blijven houden wanneer je door gaat slikken. Maar wanneer je nu een stopweek houdt, weet je zeker dat je ongesteld wordt op vakantie. Ik zou dus in dit geval het risico nemen en toch gaan doorslikken.

Het kan zijn dat je lichaam eventjes in de war is door bijvoorbeeld het weer of stress o.i.d. en dat je doorbraakbloedingen ook weer zullen stoppen. Blijven de bloedingen aanhouden, dan zou ik even naar de huisarts gaan om eventueel over te stappen op een andere pil.

Verder mag je dit soort vragen stellen in het algemene piltopic.