Doorbetaling loon Albert Heijn bij ziekmelding

Ik moest vandaag eigenlijk werken van 9:00 tot 18:00 en ik was echt heel erg misselijk. Nu vond ik het ook zo zwak om me gelijk ziek te melden, dus heb het toch nog even geprobeerd om 9 uur, maar ik kwam er na een uur al achter dat het niet ging lukken…

Nu ben ik rond 11 uur weggegaan, ziekgemeld, maar krijg ik dan eigenlijk ook gewoon doorbetaald tot 6 uur? In de regels en voorwaarden staat wel dat je recht hebt op doorbetaling bij ziekte (vooraf bellen voor werktijd), maar ik weet dus niet of dit ook voor mij geldt omdat ik nog wel even 2 uurtjes gewerkt heb en toen pas naar huis ben gegaan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Nobody?

nouja ik kreeg gewoon door betaald,
en die uren ben ik nu fijn aan het inhalen
naja ik werk niet bij de albert heijn dus idk?
maar denk wel dat je dat gewoon door betaald krijgt.
en dat je later je uren weer moet bijwerken zeg maar.
zo werkt het bij ons dan

Als het goed is hoef je bij de AH niet in te halen en krijg je gewoon doorbetaald.

Volgens mij krijg je dat niet doorbetaald… Wel als je je voor 9 uur ziek meld. Maar hier ben ik toch wel eens benieuwd naar, ben gister ook ziek naar huis gegaan bij ah haha.

Haha ja precies. Maar ik moest dus werken van 9 tot 6, en ben onder werktijd dus naar huis gegaan. Zou wel een beetje raar als iemand de hele dag thuisblijft wel krijgt doorbetaald, maar iemand die nog wel komt opdagen en dan na een paar uur ziek naar huis gaat, niet krijgt doorbetaald.
Hm, ik hoop wel dat ik krijg doorbetaald. 6 uur werken is toch wel veel geld hihi.

je krijgt niet doorbetaald als je bij de appie werkt. en hoeft niks in te halen

Nee inderdaad, zoals Buloure zegt. Je werkt gewoon niet, dus je krijgt die uren niet betaald. Je krijgt wel die 2 uur die je er nog bent geweest betaald. Maar ik zou er niks van zeggen, je weet maar nooit haha.

Haha, iedereen zegt weer iets anders. Ik hoor van vriendinnen dat ze wel krijgen doorbetaald, maar sommige dan ook weer niet. Dus dat wekt wel verwarring op. Nouja dat word maar afwachten dan, vind het toch wel zonde van m’n 6 uurtjes waarop ik lekker veel geld had kunnen verdienen, maarja, dat is dan helaas niet anders. Ziek is ziek.

Toen ik een week ziek was en me s ochtends steeds ziek meldde kreeg ik wel gewoon doorbetaald (:

Ja precies. Er zit dus wel verschil in bij mensen. Hangt er ook maar net vanaf wat de teamleider doet natuurlijk.

volgens mij krijg je doorbetaald of een gedeelte? heb me eigelijk nog nooit ziekgemeld

Volgens mij ligt het aan je contract. Normaal gesproken heb je een nul-uren contract dus word je niet doorbetaald.

Ik heb een 6-uren contract, maar ik weet niet of dit verschil maakt?
Ik heb vanavond nog even gebeld naar de Albert Heijn en 1 van mijn teamleiders zei dat ze het niet helemaal goed wist, maar dat ik waarschijnlijk 50% of 100% krijg doorbetaald.

Hm, vind het nog steeds maar raar. Ik ga het nog wel even navragen bij mijn andere teamleider die aanwezig was toen ik me ziek had gemeld.

Whaha grapjas, dat krijg je echt niet hoor. Als je een 6-uren contract hebt en je komt die week gewoon aan je 6 uur dan gaan ze je echt niet betalen voor de uren die je extra zou werken, maar niet kon omdat je ziek bent. Als je je 6 uren vanwege ziekte niet haalt mss nog wel, maar dat komt bij de AH niet snel voor onder jongeren.

Je zou het wel moeten krijgen hoor