door vriendinnen buitengesloten

ik zit in de pauze altijd bij mijn 4 vriendinnen, mijn beste vriendin, een aantal meiden uit mijn klas en meiden uit een havo/vwo klas. laatst zei iemand uit die klas: wat ben ik blij dat ik volgend jaar van die kleuters af ben(ze kunnen geen examen doen op onze school). mijn 4 vriendin wouden dus dat de havo/vwo mensen weg gingen waar onder mijn beste vriendin, ik wou dat niet maar als ik daar dan iets over zou zeggen zeiden ze dat haar klas dat niet zou pikken.

mijn beste vriendin is niet het zelfde als ik en andere meiden op onze school (houd van anime, manga en is soms lekker gek) maar kan goed met haar vinden, en ik vind het zo ie zo al fijn dat zei erbij is want ik voel me altijd al het vijfde wiel aan de wagen(ik zit in de klas ook vaak alleen, wordt niet uitgenodigt voor logeren of mag niet mee doen met groeps opdrachten).
omdat ze dus zo anders is pesten ze haar ook steeds onderanderen omdat ze haar en haar klas weg willen hebben, zei krijgt zo vaak gemene opmerkingen naar haar hoofd gegooit dat ze er aan gewent is geraakt.
toen ik dus met mijn vrienden ging praten laatst toen zei ik er dus wat van, maar zij deden als of ze niets gedaan hadden, na een tijdje was ik zo pissed dat ik een leugen die ze hadden gezegt tegen een klasgenoot zei tegen haar, met als gevolg dat ze zeiden: je hebt het verkloot, je hebt het nu echt verkloot Ruth
toen mijn beste vriendin er aan kwam lopen ben ik snel ergens anders met haar gaan zitten en na de pauze en na de pauze huilend naar huis gegaan, toen ik thuis was ging mijn moeder mijn mentor bellen en de moeders van mijn vrienden gebelt.
later die middag werd ik gebelt door een meisje die sorry zei, en toen begon ze in eens over een ckv opdracht(ik mocht niet bij hun in het groepje) waar we het die hele dag en tijdens de ruzie nog geen een woord over gezegt was, en zei dt ik het niet over de telefoon uitpraten dus hingen we op.
eenmaal op school had ik een gesprek met mijn mentor de ook nog met de andere meiden ging praten.

tot nu toe is het enige wat ze na die ruzie tegen mij gezegt hebben: waneer moeten wij met hem praten?
verder zit ik nu de hele tijd alleen in de klas en voel ik me echt rot omdat ik niet echt iemand anders heb en tot nu toe maar met een paar mensen uit onze klas gesproken heb en dat ging over wat voor huiswerk we hadden of waarom de mentor met me wou praten. nu zit ik te smeken bij m’n ouders of ik naar een andere school mag vooral omdat ik het laatste jaar anders alleen door moet brengen.

heeft iemand tips over wat ik moet doen

volgends mij ben je beter af zonder die vriendinnen. het zijn blijkbaar geen echte vrienden, want je kunt ze niet vertrouwen. naar wat ik van dit verhaal begrijp kun je je beter concentreren op je beste vriendin, dat is tenminste een echte vriend.