Oke.
Ik ben iemand, die 95% van de tijd gewoon echt een happy gelukkig leven lijdt, maar de laatste tijd heb ik wat problemen.
Ik heb een redelijk opgefokt slaappatroon. Als ik voor 2 uur ga slapen (maakt niet uit hoeveel uur ik de vorige nacht heb geslapen, of wat ik die dag heb gedaan), duurt het minstens een uur (als het al niet langer is) om in slaap te komen.
Tevens kan ik alleen slapen als het helemaal stil is. Maar dan ook geen enkel geluid te horen is. Maar ik zit op kamers en hoewel iedereen die hier in dit huis komt wel rekening met me houdt, is het bijna nooit echt super stil.
Normaalgesproken heb ik een chill school, werkrooster. Dat wil zeggen, dat ik bijna nooit voor 10 uur op hoef te staan en meestal smiddags of savonds iets langer doorga. Dan kan ik ook gewoon mijn normale slaaptijden van 2 tot 10 aanhouden en is er niks aan de hand.
Maar deze 2 weken heb ik stage gelopen en moest ik regelmatig om half 6 opstaan. Slapen was echt een hel.
Vaak probeer ik op tijd naar bed te gaan, na een aantal keren rondgedraaid te hebben, krijg je ook wel wat slaap. Maar op de een of andere manier, door stress of door ergens kort achter elkaar een paar geluiden die je hoort, maak ik mezelf helemaal gek.
Ik kom dan weer een beetje uit die slaperigheid, ga me zorgen maken, piekeren en 10 minuten later lig ik klaarwakker in bed en ben ik weer bij voor af aan.
Dit heeft als gevolg dat ik overdag fouten maak, of dingen niet doe omdat ik gewoon echt mentaal helemaal naar de tering ben, waardoor ik die volgende avond weer niet in slaap ga komen, omdat mijn hersenen zo nodig al die dingen moeten verwerken net op het moment voordat ik ga slapen.
Het is zeg maar een negatieve spiraal. volgen jullie t nog?
Maar goed. Ik denk dat ik er sowieso mee naar de dokter ga. Misschien kleine bloedtest doe, om te kijken of mijn lichaam wel genoeg melatonine aanmaakt ofzo.
Maar mijn vraag was voornamelijk, of iemand zich hierin herkent en waar in godsnaam die paranoia vandaan komt op het moment dat het niet lukt. Op die momenten ken ik mezelf namelijk niet meer …