Dood ongelukkig

Het klinkt super heftig en misschien is het dat ook wel, maar ik zit al een hele lange periode niet goed in mijn vel. Het begon toen ik de opleiding voor onderwijsassistent volgde. Ik wist dat dit niet was wat ik wilde worden en dat ik zo snel mogelijk weg wilde. Ik heb mijn opleiding toen versneld afgerond en kon aan het werk voor vast in de supermarkt waar ik tot heden nog werk.

Ondertussen ben ik een jaar verder en heb ik echt geen idee wat ik met mn leven doe. Ik wil niet mijn hele leven in een supermarkt werken. Ik wil een passie hebben en iemand zijn. Soms wil ik gewoon weg zijn, alles achter mij laten en een nieuwe identiteit aannemen, alhoewel dat natuurlijk niet mogelijk is en geen uitweg.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet en ik voel me gewoon dood ongelukkig.

het is eigenlijk heel goed van je dat je dit hebt gezegt. ookal is het tegen mensen die je niet kent. Ik zelf ben op het moment ook niet gelukkig, maar als je wilt weten wat je wilt in je leven, of iemand zijn (PS: JE BENT AL IEMAND.) probeer dan dingen te doen waar je normaal nee tegen zegt.

ik hoop dat dit je een beetje helpt :slightly_smiling_face:

Is het geen optie om (via je huisarts) naar een therapeut of psycholoog te gaan?

Als je het geld hebt voor een reis, zou ik als ik jou was een half jaar ergens in het buitenland gaan werken en wonen.

Ik heb hetzelfde gehad als jij. Ik werk nu 2 jaar fulltime in een supermarkt omdat ik stopte met mijn vorige opleiding. Dat heeft me ook zo lang ongelukkig genaakt. Nu ben in er recent eindelijk achter gekomen wat ik wel ga doen en kan ik die laaste paar maanden wel uithouden. Als ik jouw was zou ik zo veel mogelijk orienteren naar andere opleidingen, opendagen bezoeken etc. zodat je zsm weer naar school kan en weer een toekomst voor je ziet.

Bedankt voor je tip. Ik ben al bezig met oriënteren en kijken wat ik leuk vind.

Goed dat je het advies van Gathering opvolgt :slightly_smiling_face: Inderdaad kijken wat je leuk vindt etc. Maar ga ook eens kijken of je inderdaad op reis kan, of je kan gaan kijken of je een nieuwe opleiding kan gaan volgen. Je zal immers wel wat moeite moeten doen om een ‘nieuw leven’ op te bouwen.
x