Dood haar&stijltang

Beste mensen,
ik zit met een probleem hopelijk zijn er mensen die me kunnen
helpen en misschien ook met het zelfde probleem zitten,
ik heb zelf aardig lang haar en donkerbruin van kleur er is niks mis met de kleur maar me krullen eigenlijk heb ik geen krullen ik weet niet echt precies hoe ik het moet uitleggen het is een soort van krul en mega dik!
en ontzettend pluisig!
en mega droog ik heb wel duizenden producten gebruikt maar die droogden het bij mij juist uit en het wert alleen maar pluiziger heel vaag dit dus ik begon mijn haren iedere dag te stijlen het was natuurlijk veel mooier en ik zag er dan ook beter uit maar ja mijn haar is nu bijna dood het is een beedje van kleur veranderd het is nu nog droger mijn moeder wordt heel erg boos op me en zegt de hele tijd dat het zonde van je haar is ik wil erme stoppen maar dat kan echt niet ik heb echt heel veeeeeel haar julie zouden het is moeten zien je ken mijn haar zo wat niet eens in een paardestaart doen zo DIK is het alleen als ik het stijl ik het wl makkelijker ookee ff seruis mensen want moet ik nu doen met mijn super lelijke en koppige haar :face_with_raised_eyebrow:
julie denken zeker dat ik overdrijf ofzo maar ik heb echt heel erg dik haar en ben mega jaloers op mensen die stijlhaar hebben…

amai, jij ziet er echt paniekerig uit, de manier waarop het bericht getypt is ^^

Wat doe je op je haar van producten, buiten shampoo?

Als je het geld ervoor hebt, zou je misschien kunnen overwegen het te laten straighten bij de kapper? Dat is natuurlijk ook niet heel goed voor je haar, maar het is iig beter dan elke dag die stijltang erop.

Ik heb dat 1 keer bij de kapper gedaan; was iets van 90 euro, maar mijn haar is echt heel lang, dus dan loopt die prijs snel op…
Nu ga ik naar een kapperschool (In Belgie) en daar heb ik 't vorige maand weer laten straighten (had er in tussentijd krullen ingezet), en daar heb ik 22 euro betaald!

Dit is de lengte:

http://www.vlien.net/Stuffjes/HaarImg.jpg

En ivm de droogte:
Ik heb daar zelf ook last van, ik denk niet zo erg als jij, maar toch wel redelijk. Ben dus gaan Googlen en heb gevonden dat olie in je haar inbrengen daar wel wat tegen kan helpen, met name kokos-olie. Heb het zelf nog niet getest, maar je kan er mss ook wat over Googlen. Iig zijn natuurlijke producten beter dan al dat chemische spul.

ja ik ben ook erg paniekerig…;(
daarom typte ik zoo…
ik weet echt niet meer wat ik moet doen met me haar
omdat het nu ook droog is helpt de stijltang ook niet meer als eerst
ik gebruik soms elnet haarlak en eerst gebruikte ik andrelon mouse en daarna ging ik druude mouse gebruiken van john frieda en dat helpte ook niet ik weet echt niet meer wat ik moet serius mensen…
ik wil heel graag stijl haar en ik ben gezegend met dit mega pluizige haar …

&vlientje beankt voor de tip^^
maar ik dacht er eerst ook aan om haren permanent stijl te doen maar
dat is echt heel erg chemisch en dat wil ik mijn haaar niet aan doen ik heb me haar al verprutst door het stijlen…
maar mijn probleem is ik k het niet zo dragen en als ik het ga stijlen hou ik zo geen haartje meer over om te stijlen…

Ik heb zelf heel dik haar met krullen. Ik vind zelf de conditioners van die kokos halveliterflessen bij de Kruidvat fijn :stuck_out_tongue_winking_eye: Inecto ofzo? Dan wordt het een stuk minder pluizig.
En na het douchen dan Curl Around; Move Control van Goldwell in m’n haar, dan met nat haar slapen en de volgende dag gel in m’[n haar en verder laten opdrogen.

Ik zou als ik jou was eens rondkijken welke producten jouw krullen mooi maken, bij de kapper enzo (hebben meestal nuttigere producten dan een drogisterij) en de stijltang even laten liggen.
Ik gebruikte elke dag de stijltang in de brugklas, had een hekel aan krullen, maar toen ik eenmaal de juiste producten vond ben ik met de stijltang gestopt en is al het pluizige (door schade van hitte) er uit gegroeid (;

idd dat kun je laten doen , ben je van je krullen af !
Moet je wel je uitgroei ook laten doen , anders heb je boven krullen.
Verder is er niet veel te doen , miss idd olie vor je haar.
Mja ik denk vaak , mensen die stijl haar hebben willen krullen en mensen met krullen willen stijl haar , dusja :wink:

of leuke opgestoken kapsels zoeken , dan zie je het vaak niet.

Ik vind btw biosilk een goede olie tegen pluizig haar :slightly_smiling_face:

Wat soms ook werkt is na het wassen eerst een mousse, bijv. de curl around mousse van John Frieda in je haar, dan gel in je haar verdelen, en dan föhnen op middelwarm (niet de warme) stand met een diffuserkop tot het nog lichtjes vochtig is, dan er mee slapen.
Wat ik heb geleerd de laatste jaren is dat in ieder geval de gel essentieel is :stuck_out_tongue_winking_eye: dan pluist het véél minder. En dan niet zo’n helm van gel, maar verdelen in de puntjes en ietsjes daar boven.

bedanktmensen ik zal wel ff kijken
meer tips altijd welkom^^

He en wat gebeurt er als je het fohnt en ondertussen de hele tijd kamt? Want als ik mijn haren niet fohn/kam heb ik alsnog wat golving erin & dan is 't veel pluizeriger!

Ik doe er ook soms dit in: (helpt niet heel veel, maar iets…)

http://itf-online.nl/zen-cart/images/Gliss_Kur_A_frizz_Serum_Asia.jpg

Ik weet niet of je het al doet, maar je moet zeker na iedere keer dat je je haar wast er een conditioner opzetten. Elsève hair repair vind ik heel goed. Je kan ook om de maand een oliebad op je haar zetten: gewoon een hele hoop olijfolie werkt al zeer goed. Volgens mij beter dan de haarmaskers die ik koop. Het zou ook goed zijn om na het wassen en conditionen je haar met koud water te spoelen, zodat de schubben zich sluiten en de conditioner erin houd, maar daar ben ik niet zo zeker van. Eigenlijk geloof ik dat je best even stopt met stijlen en ziet wat het geeft.

Je moet naar de kapper gaan en dan al het dode eraf laten knippen en dan aan de kapper vragen wat je met je haar kan doen ;]
Ik heb trouwens ook van dat dikke haar. Erg hè? ;ò

Juist naar de kapper gaan, dode punten laten wegknippen en je haar laten uitdunnen bij de kapper! Dit doen ze met een soort schaar waarmee ze snijden. Dit is niet slecht voor je haar en je haar wordt er gewoon dunner van! En voor wat het droge betreft moet je 1x per week een haarmasker in doen en elke dag een serum( soort van olie) gebruiken van bijv. andrelon of wella

Je hebt een speciale shampoo+conditioner die moet je erin doen en dan tijdje laten inwerken die brengt de ‘dode’ punten meer pigment toe (als ze nog te redden zijn). Ik zou alles eraf knippen waar geen pigment meer in zit, anders breken je gezonde lokken straks ook af. Ik weet dat 't fucked up is maarja ik had het vorige maand ook moeten doen en late rheb je er weer profijt van. =) Succes!

dit is echt heel eng, ik heb precies hetzelfde probleem als jij! heel dik en pluizig, maar je moet het niet uit laten dunnen want dat is slecht voor je haar, en alleen de puntjes eraf knippen, niet meer want dan gaat je haar nog dikker staan! wat ook goed helpt is gewoon heeel veel conditioner in je haar doen tegen pluizend haar, en dat er gewoon in laten zitten. Ik maak 2 flessen conditioner in een maand op, zoveel smeer ik in mijn haar. het best werkt vochtinbrengende conditioner. succes

Ik had dit probleem ook, ik had mn haar witblond gebleekt maar ik had van mezelf slag, en dat kon je daarna geen slag meer noemen, zo dood door bleken + stijltang, en toen heb ik er maar de schaar erin gezet tot een bobje… tis heel zonde van je haar maar als niks werkt kan je t beter wegknippen ziet er veel gezonder uit !