Dont know what to do..

Hoi,
Ik ben nieuw hier en eigenlijk maar voor één reden…
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven!

Ik denk dat ik verliefd ben op mijn beste vriendin, (dit is de eerste keer dat ik verliefd ben op een meisje) zij is bi dus het zou in principe kunnen…
Maar ze heeft een vriend (hebben nu 1 jaar een relatie). Deze relatie is vanaf het begin al moeilijk geweest voor hen. (Veel ruzie)
Toch heb ik soms het gevoel dat ze mij ook leuk vind, dit komt door de dingen die ze doet…
Ze raakt me vaak op speciale manieren aan en dat soort dingen…

Maar hoe kom ik er nou achter of ze mij ook leuk vind?

Ik hoop dat jullie tips hebben voor mij!

Thankss :relaxed:

gewoon niet erachter komen. Ze heeft een vriend.

Als het ooit uit gaat, dan zie je het dan wel.

Als je later een relatie hebt en jullie hebben het ook even moeilijk, hoe zou jij het dan vinden dat een ander er ook even tussen komt?

Hee,

Aangezien het je beste vriendin is zou ik niet proberen tussen de relatie die ze nu heeft te komen, echter stel het zou niet werken met de vriend die ze nu heeft kun je na die relatie altijd aan haar vragen hoe ze zich over je voelt aangezien ze bi is, hier hoef je je niet voor te schamen aangezien je zelf zegt dat dit de eerste keer is dat je verliefd bent op een meisje, en je zegt dus ook niet direct dat je haar leuk vindt, als de reactie positief is kun je altijd zeggen dat je haar leuk vind en als de reactie negatief is zal ik t lekker voor je houden en vrienden blijven.

Ik hoop dat dit helpt

+ het is je vriendin!

Ik zeg ook niet dat ik het uit wil hebben tussen hun twee.
Ik wil alleen weten of ze me leuk vindt en hoe ik daarachter kom, verder doe ik er niks mee.

Had niet verwacht dat jullie meteen zo zouden denken lol.

Haha jaa precies…

Ik zou gewoon tegen haar zeggen dat je haar leuk vindt. Misschien is ze ook wel helemaal weg van jou, maar denkt ze dat jij hetero bent en dat ze daarom toch nooit kans maakt. Dus dat ze maar een relatie is begonnen met een jongen die ook wel leuk was.

Zeg het haar gewoon, dan moet ze zelf maar zien wat ze er mee doet.

Ik zou helemaal niets doen. Je maakt het haar misschien alleen maar moeilijk door het te gaan zeggen en wat heeft zij er aan? Niets. Ze heeft een relatie namelijk, ookal gaat die soms moeizaam. Het is dan alleen maar zodat jij het hebt verteld en dat vind ik erg een beetje egoïstisch

Maar wat als ik daarmee onze hele vriendschap verpest…? Ik ben daar zo bang voor…

Ze kan je (vooral gezien die relatie) ook gewoon op een vriendschappelijke manier leuk vinden, maar dat je het anders interpreteert omdat je daadwerkelijk verliefd op haar bent en meer iets achter haar aanrakingen etc zoekt. Ik zou het dan ook in eerste instantie voor me houden gezien die relatie en het feit dat je de vriendschap tussen jullie er mis mee onder druk zet, maar als je echt niet ‘verder kan’ zonder te weten of ze misschien toch meer voor je voelt, kun je haar zeggen dat je haar leuk vindt en kijken hoe ze reageert- evt eerst vertellen dat je een meisje leuk vindt etc.

Wat een rotsituatie zeg!
Ik zou niet meteen met de deur in huis vallen, maar gewoon de goede vriendin uithangen en vragen of het wel echt verder kan gaan tussen haar en haar vriend. Niet om hun relatie te verwoesten, want als ze je beste vriendin is moet je doen wat haar het gelukkigst maakt. Maar als jij vindt dat ze teveel ruzie hebben met elkaar (ongeacht of je haar nou leuk vindt of niet) zou ik dit tegen haar zeggen. Dit zou ik eerst doen. Daarna zou ik weer een topic plaatsen om verder advies :wink:

Hey ik ben hier nieuw en ik heb een vraagje, ik werk met een aardige jongen bij een winkel zondag vroeg hij via app aan me of ik met hem mee wilde naar de bioscoop en ik zei ja. Het was heel gezellig enzo maar ik voel niks voor hem en het is ook echt niet mijn type. Vandaag heeft hij me 2x gebeld maar ik kon niet opnemen want ik zat in de les. Ik appte hem dus terug van waarom belde je me en toen zei hij nou ik wilde het je eigenlijk gister al vragen maar je moest gister niet zien als een date hé. Ik dacht dat hij me wel leuk vond want we praten op werk wel met elkaar maar echt ineens vroeg hij of ik mee wilde en toen bleek ik de situatie dus totaal verkeerd ingeschat te hebben en ik moet zaterdag weer werken en ik schaam me echt kapot want ik dacht dat hij me leuk vond dus ik keek best wel vaak naar hem en ineens zegt hij ook dat hij het niet als een date ziet en hoe kan ik zaterdag het best reageren? Want het was best wel awkward en ik schaam me nu echt kapot… Let me know what to do!!

@less

Je hebt de situatie inderdaad helemaal verkeerd ingeschat haha. Heb je toen hij je belde laten weten dat je niks voor hem voelt en hem gewoon als een vriend ziet?

Tjaa hoe je zaterdag moet reageren… Probeer niet ontwijkend te gaan doen haha.Dat gaat het juist awkward maken. Maak gewoon een grapje met hem. Zeg iets zoals: Hey Romanticus, Ik wist wel dat het geen date was. Op onze eerste date gaan we naar Rome toch? …Uhmm. Verzin trouwens maar zelf een grap haha. Mijn grappen zijn meestal te overdreven.

Succes! Over een weekje zijn jullie het weer vergeten joh…