Don't know what to do - subtiel afwijzen

ik denk dus dat een jongen van bij mij in de klas op me is, eigelijk ben ik bijna zeker.
& ik niet op hem, hij heeft het nog niet gevraagd ofzo,maar hoe laat ik NU merken dat ik niets met hem wil?
niet kwetsend liefst & beetje subtiel (:

nja, dat is wss het beste (:
maar hij zit zo de hele tijd dinge te zegge like ’ je bent goed zoals je bent’ enzo en hij staart me de hele tijd aan en port me :frowning_face:.
maar dan laat ik het gewoon zo, niets opblazen enzo ;d

Als je nu zegt, ik wil je niet bij wijze van spreken…
Gaat hij waarschijnlijk zoiets zeggen als ‘oh die denkt ook dat iedereen haar wil ofzo’
dus gewoon wachten

haha omg dat ik dus zo niet waar ! ;o
conclusie; wachten tot hij eventueel move maakt= better

nee dat zeg ik niet, maar ik heb het zelf meegemaakt en dit zeggen jongens dan als hun ‘mannelijkheid’ gekwetst is voordat ze ook maar echt iets probeerden.:slightly_smiling_face:

stoer doen om niet te laten zien dat ze gekwetst zijn - typisch…

niet op ingaan wat hij zegt en heel afstandelijk doen. niet door echt dingen te zeggen maar gewoon geen lange gesprekken met hem beginnen ofzo, en niet naar hem toegaan uit jezelf.

Ik zou heel afstandelijk doen en als dat niet lukt, de directe aanpak en zeggen dat je niet geïnteresseerd bent.

^Dat is gemeen. Als je ineens afstandelijk gaat doen zal hij niet weten wat hij fout heeft gedaan. Kun je niet gewoon doen wat je nu ook doet? En hem subtiel afwijzen mocht hij je echt mee uit vragen. De situatie is toch goed zo?

hahaha ik heb dit ook precies meegemaakt! het probleem was dat ik dacht dat wij goede maatjes waren tot dat ik begon te merken dat hij mij misschien toch leuk vond. ik heb hem dus ook altijd behandeld als een goede maatje en dus vroeg heel subtiel 'maatje, help mij eens een leuke cadeautje te vinden voor iemand die ik leuk vind… het was de waarheid en toch niet zo extreem bot want ja… hij had het nooit letterlijk gezegd dus ben heel wat drama voor geweest (:
we zijn trouwens nog steeds goede vrienden.

Een jongen had mij wel eens mee uitgevraagd en ik vond het zielig om hem af te wijzen, dus ik zei ‘het spijt me heel erg, maar ik ben een soort van bezet! anders had ik het heel leuk gevonden om met je uit te gaan’. Mijn beste vriendin vond het een goede zet van mij (zo wijs ik hem niet af omdat ik hem niet wil) maar haar vriend vond het dan weer een bitchmove. xD Tja.

Zo doe ik dat ook altijd, ofja altijd… Er is eem jongen, die hoevaak ik ook nee heb gezegt maar door blijft gaan met me mee uit te vragen enzo… Dus nu gebruik ik altijd het smoesje dat ik bezig ben met een jongen. Maar hij blijft nog altijd maar doorgaan.

mja… gewoon laten en niet vanzelf tegen hem beginnen praten. :grinning:

Een goede vriend van mij vind me volgens mij ook leuk. Hij wil de hele tijd ‘even lekker knuffelen’ en alles. Heel awkward aangezien ik niet op jongens val. Hij is verder heel lief en zo, maar goed. Ik zie wel wat er gebeurt. xD

Inderdaad gewoon subtiel afwijzen lijkt mij?

Vooral zorgen dat je geen oogcontact met hem hebt. En de rest wat hier al staat, maar niet te gemeen…

Oei, daar heb ik ook last van. Maar dan echt in de zin dat hij me lastig valt, het is echt heel vervelend gewoon… Ik ga dit topic even verder volgen :3

ja, dat is juist mijn probleem ! Ik wil hem echt niet, maar ik wil hem gewoon niet gemeen afwijzen want da’s zo zielig :frowning_face:
@boven; haha, is goed, hebben we allebei antwoorden !

Als hij je écht lastig valt, zou ik hem niet ‘subtiel afwijzen’ want daar bereik je niks mee, maar gewoon keihard zeggen dat hij ermee moet stoppen omdat hij toch geen kans maakt.