Donor

Ik moet een betoog schrijven voor school. Het gaat over orgaan donor worden. Waarom zou iedereen orgaan donor moeten worden?

Als je zelf ziek zou worden en een nieuw orgaan nodig zou hebben, zou je het ook fijn vinden als dat dan ook beschikbaar zou zijn.

idd. Ik vind ook dat iemand die zelf geen donor wil zijn, dat hij dan zelf ook
niets mag ontvangen. maar meestal als de mensen zelf in zo een situatie zitten,
worden ze wel donor;)

dankjullie ! nog meer ?

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/ben-jij-orgaandonor-118240.0.html
Staan wel meer argumenten in dan dat ik zo kan verzinnen xD

Ikzelf ben donor omdat het me een goed gevoel geeft dat als ik een ongeluk krijg ofzo, ik in ieder geval nog mensen kan helpen, die dan door mij in leven blijven.
Ik bedoel, als ik toch dood ben heb ik d’r niks meer aan.
Dan kan iemand anders beter mijn organen hebben.
En probeer je eens in te leven in zo’n ziek persoon.
Als jij een bijvoorbeeld een donornier nodig had zou je die ook graag willen van iemand die toch overleden is en er niks meer aan heeft, en niet willen horen dat er wel mensen dood zijn gegaan met goede nieren maar die ze niet af hadden willen staan.

Ik vind trouwens niet dat je zoiets kan verplichten, dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het geen prettig idee vinden.

helphelphelp!

Ja, dat kan ik me voorstellen, maar ik vind het niet goed;
Het is geven en nemen. Oke, in deze situatie niet allebei xD

Tjaa…veel mensen doen het omdat ze er na hun dood niks aan hebben.
Ik heb er zelf laast serieus over nazitten denken om een nier te doneren.
En toen bedacht ik dat als 1 nier van mij ziek word, dat ik zelf dan niks heb!
Ik ga wel denk ik donor worden!
xx

ik ga donor worden, ik mag niet van mijn moeder nu omdat ze het een vies idee vind als er na je dood je ingewanden eruit worden gelepeld. maar ik vind het dus niet kunnen als mensen zelf een nier ofzo nodig hebben dan niet donor zijn, jeetje, voor wat hoort wat toch?