Donor worden

Even in het kader van de nationale donorweek (heet dat zo?)
Ben jij donor? Waarom wel/niet? Vertel!

(als dit al bestaat mag het gesloten worden)

Nee, ik weet niet waarom.

Nee, want ik heb niet echt zin om papieren daarvoor te zoeken en in te vullen.
Maar ik heb wel tegen m’n ouders gezegd dat ze alles van mij mogen hebben behalve iets van mijn ogen.

Volgens mij kan het met toestemming van je ouders!

Echt? En dat kan ook al als je 16 bent, of moet je volwassen zijn?
Ik dacht altijd dat je een heel pakket papier krijg waarin je allemaal dingen aan moest kruisen

Ik ben het. Of ja, ik het optie 3 ingevuld op mijn donorformulier: mijn naasten beslissen. Heb ze verteld dat ik echt heel graag donor wil zijn.

Ik vind het je plicht eigenlijk wel om in ieder geval de moeite te nemen om je te registreren, ongeacht of je wel of geen donor wilt zijn.

(En dat kan HIER: https://www.jaofnee.nl/)

Momenteel sta ik geregistreerd als nee, maar misschien veranderd dit ooit nog.

Ja ik ben donor, sinds een aantal jaar al (al voor mijn 18e). Ik geloof niet dat ik mijn lichaam nog in een later leven nodig zou hebben en dan wil ik niet zo egoïstisch zijn om alles bij me te houden en te laten verrotten of verbranden terwijl ik er meerdere andere mensen blij mee kan maken en misschien zelfs wel levens mee kan redden.

Sinds mijn twaalfde, gelijk gedaan toen, ben ik donor. Het kan dus al :wink:
Sta er nog steeds helemaal achter, ik heb er toch niks meer aan, dus mensen mogen het hebben :slightly_smiling_face: En het is een fijne gedachte dat je iemands leven zo kan redden, of in ieder geval verbeteren natuurlijk!

Ik ben donor, gewoon omdat ik er toch niks meer aan heb als ik overleden ben en andere mensen nog wel. Aan de andere kant zou ik wel serieus twijfelen als ik een donororgaan nodig zou hebben, weet niet of ik dat wel zou willen.

Ja, ik ben donor. Ik zie een lichaam als iets heel praktisch en als je hersendood bent, dan vind ik het persoonlijk niet meer dan logisch dat ze jouw organen gebruiken iemand anders zijn leven te redden of te verbeteren.

Bestaat al yo: http://forum.girlscene.nl/forum/nieuws-en-actualiteiten/donorregistratie-discussie-249977.msg12686088.html#msg12686088

Verder, ja ik ben donor, all-in.