donkere vlekjes van puistjes

hallo,
ik ben een getint meisje en ik heb af en toe puistjes en als ik die dan weg haal
is er meestal niks aan de hand, maar een paar maanden geleden toen ik er weer wat weghaalde
hield ik er bruije vlekjes ( littekens ) van over en ze irriteren me zo erg want zonder foundation is het echt GEEN gezicht …
wat kan ik hier tegen doen om deze vlekjes weg te krijgen of is er helaas niks tegen te doen
ik hoop dat 1 van jullie me kan helpen
xx chelsea

Dus het zijn littekens van een paar maanden geleden? Ik zou ze nog even de kans geven geloof ik, littekens worden vaak nog heel veel minder (tot meer dan een jaar na het wondje verandert het nog). Als dat niet zo is is er volgens mij niet heel veel aan te doen, maar je kan de huisarts vragen.

Blijf in de toekomst iig van je puistjes af!

Dit hebben veel mensen na puistjes/pukkels. Het is gewoon beschadigde huid wat in 9/10 gevallen gewoon weer verdwijnt. Het duurt alleen erg lang. Beste is om er niet aan te komen, niet te ruw (schrobben/scrubben) met je huid om te gaan en verder gewoon de natuur zijn ding laten doen. Anders maak je het alleen erger. Ik heb het ook, ben naar de huisarts geweest en die vertelde mij dit. Hoe lang het duurt is per plekje verschillend. Kan verschillen van dagen tot maanden helaas… Succes.