Donkere stoppels onder oksels na het scheren

Ik zit hier al een tijdje mee, ik ben 16 jaar en heb een medium getinte huid.
Altijd als ik me oksels scheer zie ik dat het nooit helemaal glad is en het ziet er een beetje donker uit. Zo lijkt het alsof k nog haar heb. Ik weet niet wat ik moet doen en ik vind het niet prettig.
Ik zie altijd meiden met een lichtere huid op het strand rondlopen met gladde oksels die er helemaal haarloos uit zien, ik wil dat ook maar ik weet niet wat ik kan doen?

Help me alsjeblieft, dankje

je kan het waxen of laten laseren. ik had het eerst laten waxen maar sinds een maand of drie heb ik ze gelaserd en je ziet niks meer.

ik heb trouwens ook een licht getinte huid en ik had er ook last van dus misschien is dit een goede tip

Ik heb nou precies hetzelfde probleem, als je het voelt zitten er geen stoppels meer maar zo ziet het er nog wel uit… :S

Harsen.

Hahaha ik zelfs bij harsen en epileren heb ik zo’n donkere waas, ik ga ff wachten voordat ik ga laseren. Ik moet ervoor gaan sparen :slightly_smiling_face:

ik heb bijna precies hetzelfde. Maar bij mij was ook niet alleen het probleem dat ik al zwarte stoppels had, maar ik kreeg ook rode bultjes dus kon het die dag erna dan ook niet scheren. Ik epileer het nu en dat werkt wel goed! De eerste keer deed het echt zoooo veel pijn. Maar als je het bijhoud dan zijn het elke keer maar een paar haren en het doet steeds minder zeer. En heb nu ook geen rode bultjes meer.

Met nieuw mesje elke keer scheren. En met scheerschuim.
Dat doe ik teminste. En dan gebruik ik die mesjes nog een paar keer voor benen scheren.

sparen voor een epileer apparaat =)?

Ik heb ook precies dit probleem!
Hmm helpt epileren ook echt?

toch wel wegwerp mesjes hoop ik? weetje hoe duur mesjes zijn als je elke keer een nieuwe moet pakken :stuck_out_tongue:

daar heb ik nou nooit last van, gelukkig.

ik heb hetzelfde probleem. daarom hars ik ze met suikerwax. je ziet het dan al stukken minder maar het is nog niet precies zoals ik het wil…
ik hoop dat ik ze na een jaartje of 2 mag laseren, denk dat dat de beste oplossing is…

dat heb ik ook > <
vind het ook maar niks -.-

ik heb precies hetzelfde! ik weet echt niet wat ik er mee aan moet :frowning_face:
ik heb dan ook nog eens dat als je dan zeg maar in je huid knijpt weetjewel, dan je zo als het ware je huid vast houdt?
nou als ik dat bij mn oksel doe, dan zie je ook echt nog haartjes zitten zeg maar van een mm of 2/3, maar het lukt niet om die weg te scheren.

ik haat het echt want ik durf eigenlijk dan ook nooit armen hoog te houden :frowning_face:

Ik heb dit ook en ik heb een tijdje me oksels geepileerd ( dit is de pijn echt niet waard) en het bleef alsnog best wel donker en ik heb het ok wel eens goed gescrubt toen werd het een beetje minder maar je bleef het nog wel zien ze zeggen ook dat citroen helpt omdat dat je huis en haren verbleekt

Epileren, anders zul je altijd een beetje van die zwarte puntjes blijven zien vrees ik :slight_smile:

Ik epileer inderdaad ook, met een silk-epil.
De eerste paar keren doen veel pijn, maar daarna niet meer. Ik doe het 2 keer per week omdat dan nog niet alle haartjes zijn terug gegroeid. Minder haartjes = minder pijn. Dus de haren die je bijv op maandag epileert zijn donderdag nog niet terug, dus dan kun je het in ‘porties’ doen.

maar laseren kan toch kanker opwekken of zo iets :S

ik epileer het met een epilator en heb negens last van behalve dat ik de eerste keer pijn had maar dat heb ik nu niet meer :grinning: