Ik heb dit probleem bij al mijn donkere spijkerbroeken; door het fietsen komen er bovenaan de broekspijpen, bij mn kruis, van die lichte plekken. Heel erg lelijk… Als ik een nieuwe broek koop, wast mamma hem eerst een keer met azijn, zodat de kleur langer vasthoudt, dit helpt wel, maar na een tijdje komen die lichte vlekken alsnog. Heeft iemand nog andere tips? Alvast bedankt! (:
Dat is gewoon slijtage dus je broek wordt sowieso dunner, maar voor de kleur heb je wel iets. Volgens mij kun je in de winkel gewoon klerenverf kopen, weet niet precies hoe het heet maar dat heb ik ook gedaan. Broeken kun je dan in een hele andere kleur verven.
Dylon heeft textiel verf, weet niet hoe goed dit pakt op spijkerstof.
^ Ja, dat klopt! Maar ik wil liever iets waardoor ik het kan voorkomen… Ik denk alleen niet dat het bestaat…
Als jullie je broek met azijn wassen he, doen jullie dan gewoon azijn bij het wasmiddel in de wasmachine of leggen jullie de broek dan in azijn?
dat heet slijtage en is niet te voorkomen… dat hou je altijd of je moet de broek al niet aandoen en alleen in de kast laten liggen, dan slijt hij natuurlijk niet
Haha ja, inderdaad. Maar ik vind het zo zonde
Haha idd, anders kan je gewoon textielverf kopen voor die vlekken?