Donkere lipstick

Ben op zoek naar de perfecte donker(paars)e lipstick, een kleur zoals op onderstaande foto!
Welke gebruiken jullie?
En heeft er iemand tips hoe je donkere lipstick met zelfvertrouwen kan dragen icm outfits?
Ik merk aan mezelf dat ik in ‘het dagelijkse leven’ nog niet heel snel lipstick durf te dragen.

ik ben zelf dol op mac diva, echt een prachtige kleur. de eerste keer donkere lipstick dragen is best eng, maar ik krijg zelf altijd positieve reacties. maar ik weet niet hoe oud je bent, want als je jonger bent zal ik hier wel mee wachten. aangezien dit best heftig is.

Ziet er inderdaad uit als een mooie kleur!
Ik ben 20, voel me oud genoeg een keer wat nieuws te proberen haha

ooh dan kan het zeker! het is het veiligst om een donkere lipstick te combineren met een (winged) eyeliner en wat mascara, zodat je niet heel ziekjes overkomt. zelf doe ik vaak alleen mascara, puur omdat ik een lopende ramp met eyeliner ben

Ik heb zelf ROUGE PUR COUTURE MAT 206-RougeRock van Yves Saint Laurent en gebruik hier dan een lipliner bij, vind het zelf echt een prachtige kleur.
Verder hou ik het qua make up erg rustig, omdat de donkere kleur al erg sterk is.
Ik doe dan gewoon mascara op en doe wat oogpotlood op mn waterlijn.

MAC diva inderdaad of Media.
Diva is echt mijn go to kleur vooral in de winter.

Ik denk ook MAC Diva. Ik wil die kleur ook graag hebben, want ik vind het super mooi!

Ik doe inderdaad zelf vaak mascara en lipstick. Ik faal inderdaad ook ongelooflijk in winged eyeliner…
Of een lichte ooglook met bruin- en goudtinten.

Mac media en cyber zijn persoonlijk mijn favorieten. Diva en sin zijn ook erg mooi. Bij goedkopere merken zie ik vaak niet zulke donkere kleuren helaas.
En ik doe het eigenlijk bijna altijd met winged eyeliner en meestal wel iets contour of bronzer (nyx taupe gebruik ik daar voor), anders wordt mijn huid wel heel licht :’)

Mac diva en mac sin inderdaad. Ik zou er wel een lipliner bij gebruiken, en winged eyeliner staat er mooi bij.

Weet iemand waar ik de Mac Diva kan kopen? Want als iemand me een linkje doorstuurt van de site van Douglas kan ik zelf nooit de goede kleur vinden, zou iemand me daarmee kunnen helpen? Misschien ben ik wel gewoon blind :flushed:
Een andere site of winkel (winkel is nog beter eigenlijk) is ook goed hoor! :slightly_smiling_face:

Mac wordt verkocht in bepaalde filialen van Douglas maar niet in alle:
https://www.douglas.nl/douglas/index_c0018.html
Verder nog in (bepaalde) Bijenkorf filialen en de losstaande Mac stores (enkel A’dam en Den Haag geloof ik).

Online dus ook gewoon bij Douglas, Bijenkorf of de Mac site zelf. Ik snap totaal niet wat je bedoelt met dat je het niet kan vinden online want als je bij de lipsticks zoekt tussen de lijst met kleuren zie je Diva gewoon staan ? :’)
https://www.douglas.nl/douglas/Make-up-Lippen-Lipstick-MAC-Lipstick_product_2010007224.html

Ik vind mac diva erg mooi, maar stiekem vind ik troublante van dior nog mooier. Die nijgt iets meer naar de berry kleur dan bordeaux rood. Wel is dat een limited editon en wat aan de dure kant.

Ik heb femme fatale van smashbox die ik erg fijn vind! Ik houd wel van een donkere look (ook al heb ik een enorm lichte huid en erg donkere haren…) en maak mijn ogen dan ook best donker, wel in ongeveer dezelfde kleurtinten als de lipstick.

Wow ja nu zie ik hem ineens, dus toch blind :wink:

En hoe combineren jullie kleding met je lipstick? Als in kleur ook vooral :slightly_smiling_face:

^ het enige wat ik aan heb is zwart of andere donkere kleuren. M’n haar is ook vrij donker. Maar je kunt er natuurlijk alles bij aan! Al zou ik zelf geen geel bloesje met een rode broek en groene schoenen erbij aan trekken. Niet dat ik dat wel zou doen zonder het te combineren met de lipstick…

Een kleur als die zoals bijv Mac Diva staat mooi bij allemaal veilige kleuren; grijs, wit (kant, prachtig!), zwart, … Zelf zou ik donkergroen misschien ook nog wel durven, blijf misschien gewoon weg van kleuren als felrood, oranje, blauw, geel, … Als je het niet zeker weet kan je een kleurenwiel opzoeken en kijken welke kleuren elkaar complementeren en welke vloeken met elkaar. Zolang je de focus maar op je lippen houdt, zou ik zeggen. De kleur is namelijk al heftig genoeg, je wilt de aandacht naar je lippen, niet naar een of ander kledingstuk bijvoorbeeld. Ik hou er zelf van om mac diva met een donkergesleten broek en zwarte coltrui te dragen. :slightly_smiling_face: