donkere kringen rond ogen

Hey,
ik heb al een tijdje last van donkere kringen rond mijn ogen.
het lijkt net of mijn ogen naar achter worden gedrukt…
hopelijk heeft iemand hier de oplossing voor. want ik ben ten einde raad :frowning_face:

Eerder naar bed gaan.

Zijn dat niet gewoon wallen? Wat meer slapen, minder stressen. Als het blijft, kan je altijd nog even naar de dokter gaan.

Sommige mensen hebben altijd donkere kringen onder hun ogen, zoals ik. En ik ben ook niet ten einde raad ( wat concealer erover, tada!) Maar ik zie dat je dit een tijdje past hebt, misschien sinds dat je vakantie hebt en laat naar bed gaat?

heb je het nogmaar sinds kort? dan denk ik dat het gewoon wallen zijn.
als je het als sinds je geboorte hebt (net als ik) dan kan je er niks aan doen.

Eerder naar bed gaan idd. Ik las ergens dat een ijsklontje ook helpt. Dat moet je op die donkere plekken drukken en dan word het minder :slightly_smiling_face: Weet niet of het echt helpt, maar proberen kan geen kwaad toch?

bedankt, ik denk dat ik nu maar is ga slapen XD ik wil ze alleen maar verminderen, en die ijsklontjes ga ik ook gebruiken. Thanks (l)

Nog iemand die het heeft sinds zijn geboorte haha :grinning: Mijn vader heeft het ook dus ik zal het wel van hem hebben uugh.

Het kán ook zijn dat je even de opticien moet bezoeken, dat je niet zozeer kringen hebt, maar dat je ogen iets dieper in hun kassen zijn gaan liggen omdat je een bril nodig hebt (of je dan verziend of bijziend bent, kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik ben verschrikkelijk moe en mijn natuurkundige kennis laat me dan wel eens in de steek).
Anyway, ik zou eerst gewoon inderdaad meer proberen te slapen, en als ze niet weggaan pas overstappen naar de dokter/opticien c:

ja het beste is inderdaad concealer!! je kunt gewoon een goedkope camouflagestick kopen bij de kruidvat, zo licht mogelijk, en dan op die donkere plekken aanbrengen. Maakt echt een groot verschil!

Ik heb gelezen dat wallen niet zo snel worden veroorzaakt door weinig slaap, maar door vitaminegebrek… (Weet alleen niet welke)

Gedroogde thee zakjes (na gebruik dus) erop leggen.
Oogroller met cafeine

dat zijn geen wallen, wallen zijn dikke huid ringen onder je ogen en wat jij hebt zijn donkere kringen en dat is dunnere huid, dus geen wallen.

^ Doordat de huid dun is, zie je makkelijker een donkere gloed van de aders onder die huid.

het kan ook zijn dat je bloedarmoede hebt. Vriendin van mij heeft dat ook en die zei dat ze die donkere kringen door bloedarmoede had. Of dit waar was weet ik niet maargoed

kan ook erfelijk zijn, ik heb het al heel mn leven

Michelle Phan zei dat 9 op de 10 mensen last heeft van donkere kringen…
niet ongewoon dus

Ik heb het ook en heb eens gelezen dat het kan komen door te weinig drinken of te weinig slapen, maar het kan ook erfelijk zijn. Dus als veel drinken en genoeg slapen niet helpen, dan valt er niet veel aan te doen, vrees ik. Je kan het een beetje camoufleren met concealer, dat heb ik een tijdje gedaan, maar nu laat ik het gewoon zo :slightly_smiling_face:

dat heb ik! en ben ook wat waziger gaan zien… dus als ik een bril haal zullen mijn ogen dan weer normaal worden?