Donkere kringen onder mijn ogen

Hey!

Kennen jullie dat ook, donkere kringen rond je ogen? Want wat ik ook doe, ik heb ze al-tijd. Ik slaap voldoende (8 uur per nacht), voel me uitgerust en ben zelden moe, maar toch raak ik er maar niet van af! Ik breng elke dag een hydraterende dagcrème en concealer rond mijn ogen aan. Zo zie je de kringen minder, maar ik zou er helemaal van af willen geraken! Ik drink nauwelijks één liter water per dag (maar gelukkig compenseer ik dat niet door frisdrank te drinken), zou het daar aan kunnen liggen?
Hebben jullie misschien een idee waar de oorzaak zou kunnen liggen, of hebben jullie tips om me hiervan te verlossen?

Alvast bedankt voor de tips!
x

Ik heb het gekregen doordat ik slecht eet, misschien kan het aan je eetpatroon liggen? (Al helpt dat weinig drinken waarschijnlijk ook niet echt mee xD)

Ik eet gezond en evenwichtig (moet wel, aangezien ik vegetariër ben), dus daar ligt het gelukkig niet aan! Hopelijk ben jij er ondertussen van af :slightly_smiling_face:

Ik heb het gekregen na mijn nierinfectie en blaasontsteking :flushed:
Want ervoor heb ik het niet gehad, en na de infectie en behandelingen in het ziekenhuis heb ik het gekregen…
Ik heb het nog steeeds… En loop er zowat mn hele leven ermee rond en het ziet er nie uit… Ik heb het in gr 3 gekregen en zit nu in de derde… Ik weet nie echt wat je eraan kunt doen, maar heb wel gehoord dat honing of kokos olie erop smeren helpt. Ik heb het persoonlijk nog nooit geprobeerd, en ik vind het wel apart. Maar jaa :cold_sweat:

Het kan inderdaad komen door het weinig water drinken. Je zegt dat je nauwelijks 1 liter water per dag drinkt en het ook niet met frisdrank compenseert, wel met iets anders dan? Want je moet gemiddeld minimaal 2 liter per dag drinken en daar zit je anders ver onder…

Ik heb het al mn hele leven, het kan dan ook genetisch bepaald zijn.

wat Cherri al zegt, probeer meer water te drinken. Water is belangrijk en zorgt in het algemeen al voor een betere huid& gezondheid. Je kan het gewoon proberen.
Nog wat tips:

• Je huid goed reinigen elke avond.
  • 2 plakjes Komkommer in de koelkast leggen voor zo’n half uurtje dan lekker op je ogen leggen. Dit brengt ook vocht in kan ook helpen.
  • Dit doet zo’n beetje hetzelfde als de komkommer maar is niet vochtinbrengend: 2 Theelepels in de koeling leggen tot ze goed koud zijn en lekker op je ogen houden (houdt er een papiertje tussen en doe het niet te lang), door de kou word de huid onder je ogen wat steviger waardoor je wallen waarschijnlijk minder opvallen.

Hoop dat iets helpt xo

Bedankt voor de tips allemaal! x