donkerblond naar blond

heee,
ik wil graag mijn haar lichterblond verven.
maar wat raden jullie aan?
verf of highlights?
hieronder doe ik een foto van mijn haarkleur.
ik ben de rechtse. ;a

http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/11/07/bac6caa44967b754f22ffff0c21a8bf3/smiley.jpg

dus wat denken jullie?

Keuze is snel gemaakt.

Met een spoeling kan je je haar alleen donkerder maken, niet lichter.

Met normale verf kan je je haar eigenlijk ook niet lichter verven, daarvoor moet je het eerst ontkleuren. Je kan het maar 2 tinten lichter verven volgens mij, anders wordt het oranje ofzo.

Er bestaan tegenwoordig wel verfjes waarmee dat kan. Vooral van donkerblond naar lichtblond moet geen probleem zijn :slightly_smiling_face:

^dit

Ik heb mn haren ook lichter kleurgespoeld. ik had Poly van schwarzkopf. Op de achterkant staat dan vanaf welke haarkleur het welke kleur wordt, en dat klopt wel. Zo zie je dus ook met welke kleur haar je het kan doen enz en je ziet ook dat het echt ook gemaakt is om je haar lichter te maken.

Je kunt ook een blondeerspray gebruiken, daar wordt het elke keer iets lichter van.

Dat gaat niet, want om je haar lichter te maken moet je pigment verwijderen. Als je een lichtere spoeling hebt, kan het niet zo zijn dat dat langzaam aan vervaagd en dat dan je donkere kleur weer tevoorschijn komt xD Dat is gewoon not possible.

In de regel is het een verf wanneer je 2 componenten moet mengen. Een spoeling is al gemengd zeg maar.

Ehm is toch echt bij mij gebeurd :’)

En toen je het uitwaste werd je haar spontaan weer donker? Dat is knap.

Had net dezelfde haarkleur. Ik heb meshes laten zetten die ietjes lichter zijn dan m’n haarkleur en dat zo opgebouwd. Zo wordt het lichter maar blijft het natuurlijk. Je kan met een kleurspoeling ook je haar niet lichter maken.

Ik heb ook donkerblond haar van mijn eigen, nog donkerder als dat van jou en ik verf ze al jaren lichtblond. Soms bij de kapper, soms zelf… soms helemaal, soms een hoop highlights (geeft wel bijna hetzelfde effect als helemaal verven als je al blond haar hebt) en soms enkel de uitgroei. Ik gebruik alleen maar verf van L’oreal (zoals de L’oreal excellence creme). Blonde spoeling bestaat niet, enkel verf. Je hoeft wel niet je haar te ontkleuren eerst als je al blond bent dus het is minder schadelijk dan van bruin naar blond haar gaan.

Ik heb mijn haar weleens een 28-wasbeurten-spoeling gegeven, en dat bestond ook uit meerdere componenten? Ontwikkelcreme en kleuringscreme geloof ik, het is al een tijdje geleden dus het kan anders heten :stuck_out_tongue:

En @topicstarter, je hebt helemaal niet zo donker haar, dus ik denk eigenlijk dat het wel kan, maar zoals al gezegd, blondeerspray is misschien makkelijker.
En @hierboven: er is wel zo’n spoeling zoals die ik gebruikt heb in (licht)blond hoor?

Een spoeling waar je haar lichter van werd??? Je haar wordt toch alleen maar lichter als er product inzit wat de kleur uitbijt… Wat is de naam van die spoeling?
Die spray is idem ook een optie trouwens, die kan je haar een aantal tinten lichter maken zelfs.

ik had ongeveer jouw kleur, gisteren geverfd met verf van de action 1,20
het is nu lichtblond. :grinning:

Kan echt wel hoor.

Je kan ook lichtblonde highlights nemeen?

Doe het heel lichtblond, tegen het witte aan.