donker harige armen

hoi meiden,
ik ben nogal donker harig
en heb daardoor donkerdere haartjes op mijn armen
ik schaam mij daar enorm voor,
ik draag alleen maar topjes als ik ben gebruint want dan valt het niet echt op (de haartjes verkleuren dan naar blond)
afscheren mag niet want dan groeit het dubbel zo hard terug en kan je stoppeltjes krijgen (zegt mijn mama)
ik had gedacht aan zuurstofwater om ze af te bleken,maar blijkbaar krijg je daar pigment vlekken door en dat wil ik natuurlijk niet,
weten jullie soms een andere oplossing…?

Harsen?

Het groeit echt niet sneller dan als je het niet af zou scheren etc. lijkt alleen maar zo ( behalve met harsen en definitieve ontharing ) ook word het niet zwarter want waarom zou dat zijn? nog een fabel. Ik vind armhaar helemaal niet zo erg als je dat wat erger hebt, ik let er ook niet op. ( en oh ik heb het erg gezien! ) Alles minder erg dan buikhaar like me! haha

Epileren!

Harsen

Het groeit niet sneller door scheren, het is wel zo dat je de bovenkant van de haartjes afsnijdt en dat het er daarom dikker uitziet zeg maar! Maar je kunt ook harsen of epileren, dan ben je er ook wat langer vanaf en zit je niet met stoppels.

Scheren - Redelijk effectief
Harsen/Epileren - Effectief
Laseren - Effectiefst

Aan jou de keus. ::slightly_smiling_face:

Precies dit. Ik moet ongeveer 2x per week scheren, vind ik geen moeite hoor.

Je kunt ook je haren knippen. Dan zijn ze minder lang waardoor het lijkt dat je minder haren hebt en waardoor ze wellicht wat minder opvallen.

danku meiden voor de tips :wink:

Inderdaad. Je moeder heeft gelijk, absoluut NIET scheren. Daar ga je echt spijt van krijgen.

Als ik jou was zou ik het meteen goed aanpakken. Afspraak maken om het weg te laten laseren of flitsen. Want als je er echt last van hebt, blijft het altijd een issue. Je betaald er wel even een prijs voor. En een geluk, want deze methodes werken juist goed bij donkere haartjes.

Ik heb voorheen ook mijn armhaar geschoren, ik heb er veel spijt van.

Mijn haren zijn nu donkerder en in grotere mate teruggekomen. Dus persoonlijk raad ik het je af, maar de keus is bij jezelf natuurlijk.

Ik doe het altijd met zo’n epileerapparaat.
Best wel pijnlijk, maar je bent wel een hele tijd van je haren af!