Donker computerscherm.

Ik heb net dus, heel dom, sap over een gedeelte van mijn laptop heengegooid. Het zat over het toetsenbord, het uitknopje en volgens mij ook de ventilatie. Mijn laptop was al fuckedup, want het scherm kon dus van de rest van de computer af. Daar zat het ook tussen, verder geen kabels nat ofzo. Maar op het moment dat dat spul er op viel, werd het scherm bijna helemaal zwart, maar je kan het wel nog een heel klein beetje zien, dus helemaal kapot is hij niet. Ik kon dus zeg maar nog heel licht mijn bureaublad zien, maar dan moet ik ook wel heel dichtbij kijken en heel veel moeite doen. Ik heb nu in ieder geval de computer uitgezet en de oplader uit het stopcontact gehaald want als het nat is lijkt dat me niet goed. Zit nu ook op een andere computer, maar weet iemand wat het is/wat ik er aan kan doen?

Heb ik ook gehad, vooral niet proberen aan te zetten, en ik zou hem onderste boven op een kussen leggen voor een paar dagen. Maar ik weet niet hoeveel het was, maar drinken in je toetsenbord is wel fucked up.

Denk dat het nu gewoon echt kapot is =(

Of misschien heb je knopjes aangeraakt om je beeld donkerder en lichter mee te zetten ?

Nee, dat in ieder geval niet. Maar het rare is dus dat niet mijn hele computer kapot is ofzo. Want ik zit nu inmiddels op een andere computer, maar het had ik die natte dus even aangesloten op een ander scherm, en toen deed hij het wel. Het ligt dus denk ik aan één van die kabeltjes ofzo.

Ik denk dat het dan gewoon letterlijk de druppel was voor je scherm. Denk dat je hem dan moet laten repareren.

Als ik het zo hoor klinkt het alsof de backlight van je laptop kapot is, dan kun je inderdaad heel miniem nog maar zien wat er op je beeldscherm is (maar wél nog iets zien, het scherm zelf hoeft dus niet geheel vervangen te worden. Maar soms gebeurt dit wel als je het laat vervangen door gemak).

Makkelijkste oplossing als je niet meer garantie hebt (hoewel vloeistof knoeien sowieso niet onder garantie valt normaal gesproken) is om een (goedkoop) extern beeldscherm te kopen en erop aan te sluiten en je laptop alleen als desktop te gebruiken thuis.

Wat intuos zegt, mijn moeder heeft dit ook, maar haar laptop is gewoon oud en het beeld(kabeltje) is langzaam versleten.
Niet veel aan te doen…

ik denk dat hij het niet meer doet…
ik hoop voor je dat er nog garantie op zit?