Donker Bloed

http://img514.imageshack.us/img514/1808/roadtrip2.jpg

**

Jaja, ik hoor jullie denken; alweer een nieuw verhaal. Maar het zat al een tijdje in mijn hoofd en 1januari is de perfectie datum voor een nieuw verhaal.
Ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden (:
Na deze post zal ik een stukje plaatsen.

Intro
Stel; je bent knap, slim, rijk en minderjarig. Wat doe je dan in je zomervakantie?
Je doet hetzelfde als deze vijf vrienden.
Natuurlijk zijn er de geheimen en de roddels die je op de Upper East Side hebt, maar er is ook vriendschap en liefde.
Door een nacht veranderd alles in het leven van de vrienden en ze komen er achter dat vriendschap niet te koop is met al hun miljoenen die ze hebben.

Het klink misschien als een standaard verhaal, maar dat is niet zo zeer mijn bedoeling.
Jullie komen er later wel achter wat de banner betekend.
x

An original*

Klinkt erg leuk!
Hier heb je het al eens over gehad, is het niet?
Ik ben echt benieuwd wat er met die tieners gaat gebeuren… ^^
Post snel een stukje… :angel:

01 - Julie

Met een ruk opende ik mijn ogen, de nachtmerrie die ik zojuist had nog vers in mijn geheugen. Ik voelde mijn adem versnellen en legde mijn hand op mijn borstkast. Mijn bezwete donker bruine krullen zaten vast geplakt in mijn nek.
Het is het niet waard, probeerde ik mezelf te kalmeren maar het wilde niet lukken. Ik sloeg de lichtblauwe dekens van me af en liep naar het raam. Ik gaf een klein rukje aan het fluwelen gordijn zodat er een kleine opening ontstond. Een lichtstraal kwam door de opening naar binnen en verlichte een kleine streep van mijn kamer. Ik bekeek de streep en volgde hem met mijn ogen, mijn blik eindigde bij een foto van mijn moeder. Snel trok ik aan het gordijn zodat dat streep verdween. Ik liet mijn ingehouden adem ontsnappen en trok behendig mijn badjas aan. Van het dressoir pakte ik een afstandbediening en door een druk op een van de knopjes sprong het licht aan. Ik ging voor mijn kaptafel zitten op een beklede kruk, onderzoekend keek ik naar mijn gezicht. Mijn ogen stonden fel en open, en ik had rode zenuwvlekken in mijn hals. Om nog maar niet te beginnen over mijn haar, het was een en al pluis en ik probeerde er nog wat van te maken terwijl ik het borstelde. Ik zuchtte diep uit toen ik zag dat het borstelen niet het gewenste effect had en besloot dat de enige oplossing douchen was. Zachtjes deed ik mijn deur open en stapte onze grote hal binnen. Ik zag dat de deuren van Elisa en Charlie nog dicht zaten. Hun namen in zwierige witte letters staarden me aan vanaf hun deuren. Mijn adem stokte toen ik achter me een deur hoorde kraken. Snel draaide ik me om en keek recht in het lachende gezicht van Scott.
‘Je hebt hard geschreeuw vannacht.’ zei hij tegen me. Ik haalde mijn schouders op en wou al weer door lopen.
‘Mooi nachthemd trouwens.’ complimenteerde Scott me en vol afschuw trok ik mijn badjas wat steviger dicht.
‘Ik wist niet dat je hier geslapen had.’ zei ik, hem afleidend. Hij glimlachte speels.
‘Wie zegt dat ik geslapen heb?’ Ik trok een gezicht en liep snel de trap af naar beneden.
‘Ik zie je zo beneden wel zusje.’ riep hij nog naar me maar ik deed mijn best om het niet te horen. Ik walgde van het woord zusje, ik zou nooit Scott zijn zusje worden. Helaas had ik daar niks over te vertellen, mijn vader wel.
‘Goedemorgen.’ zei ik opgewekt en nam plaats aan een van de krukken aan de bar.
‘Morgen.’ zei mijn vader afwezig en gaf me een zoen op mijn voorhoofd.
‘Nog wat gehoord van Pete’s bedrijf?’ probeerde ik een gesprek op te starten. Mijn vader schudde mokkend zijn hoofd en bladerde de krant om. ‘Ik zag dat Scott hier geslapen had, is Lisette er ook?’ schakelde ik over op een ander onderwerp. Dit keer kreunde mijn vader wat en nam een flinke slok van zijn koffie. ‘Ochtendhumeur?’ mompelde ik zachtjes, maar tot mijn verbazing reageerde mijn vader nu wel.
‘Loïs is ziek, kun jij misschien Charlie en Elisa wakker maken?’ vroeg hij aan me. Zonder te klagen stond ik op en liep terug naar boven. Ik bonsde hard op de deuren van mijn broer en zusje en hoopte maar dat die twee wakker zouden worden. Mokkend liep ik weer naar mijn kamer. Toen ik de deur wou sluiten zag ik Scott nog glimlachend naar me kijken, met een harde klap sloeg ik de deur van mijn kamer dicht. Ik liep naar mijn badkamer en versloste me van mijn badjas en nachtkleding. Ik ging onder de warme douche staan en liet het water gul over me heen stromen.

**

vinden jullie het wat?
ik schrijf vanuit het perspectief van alle vijf de vrienden.
x

fuck, dat is waar…
*ga verbeteren*

Leeuk! Ik vind die Scott echt een engerd… Het lijkt me echt een leuk verhaal, snel weer verder gaan jij! :stuck_out_tongue:

02 - Berend

‘Wakker worden!’ hoorde ik Riley in mijn oor brullen.
‘Ik kom al.’ stelde ik hem tevreden en draaide me toen weer slaperig om.
‘Nu!’ riep Riley ongeduldig en ik hoorde wat gestommel. Plots voelde ik iets nats in mijn nek en geschrokken ging ik recht op zitten.
‘Wat doe je klootzak?’ zei ik hard.
‘We komen te laat, en geloof me deze dag wil je niet missen.’ zei Riley grijnzend en hij zette de vaas met bloemen -en nu- half vol water weer terug op het nachtkasje. ‘Jongens horen geen bloemen op hun nachtkasjes te hebben.’ zei Riley vol afschuw.
‘Ik weet het, onze huishoudster had liever in een gezin met meisjes gewerkt.’ verontschuldigde ik me. Riley grijnsde veelbelovend naar me. ‘O, ja. meisjes hockey wedstrijd.’ herinnerde ik me en gaf Riley een high five.
‘Meisjes met korte rokjes, in actie.’ zei Riley en zijn ogen fonkelde. ‘Maar je moet opschieten, ik meen het.’ zei hij weer bloed serieus. Ik stapte lachend uit bed en probeerde Riley mijn kamer uit de duwen.
‘Een kwartier?’ vroeg ik hoopvol aan hem. Mokkend schudde Riley zijn hoofd.
‘Tien minuten, maximaal. Ik vraag wel aan Rosette of je je ontbijt mee kunt nemen. Dan kan je het opeten in de limo, samen met wat champagne.’ zei hij knipogend en verliet de kamer. Opgewonden stapte ik de badkamer binnen en zocht mijn tandenborstel. Zoekend keek ik de kamer rond.
‘Hier ben je.’ mompelde ik toen ik eindelijk mijn tandenborstel had gevonden, alleen toen ging mijn zoektocht veder naar de tandpasta. Grijnzend keek ik naar mezelf in de spiegel terwijl ik bezig was. Ik vroeg me of hoe Rosette, onze huishoudster, had gereageerde toen ze Riley zo opgewonden binnen had gelaten. Ik zou het strak wel aan hem vragen. Ik keek op de klok die op de rand van het bad stond en verslikte me bijna in mijn eigen spuug. Ik spoelde mijn mond en kwakte mijn tandenborstel in een van de mandjes boven de wasbak. Snel liep ik terug naar mijn kamer en pakte wat kleding uit de roomwitte kast. Haastig trok ik een groene trui van Kasjmier aan en een jeans.
‘Hoe gaat het, gozer?’ hoorde ik Riley van beneden roepen. Omdat mijn deur dicht zat klonk het slechts als een zacht gemompel. Ik wierp nog een blik in de spiegel en haalde mijn hand door mijn haar zodat het nonchalant zat. Ik liep de kamer uit en trok behendig de deur achter me dicht. Met veel kabaal kwam ik de ronde trap af gestommeld, Riley stond al beneden te wachten.
‘Je heb het de maximale tijd overschreden.’ zei hij en keek teleurgesteld. Ik wist dat het gespeeld was maar toch moest ik aan mijn vader denken. Riley lachte om zichzelf en trok me de hal uit.
‘Kom mee.’ zei hij. Ik grijnsde naar mijn beste vriend.
‘Mafkees.’ zei ik tegen hem en liep met hem mee naar zijn limousine.

oeeeh dit is leeuk!
nieuwe lezeres :grinning:

nog tips/reacties?

Leuk verhaal! Leuke schrijfstijl heb je ook ;]

Bij jou weet ik simpelweg niet echt iets orgineels te zeggen…
Alleen dat het altijd leuk is en goed geschreven :stuck_out_tongue:

Volgens mij is het een leuk verhaal, maar het valt nogal op dat je de spellingsregels niet goed kent. Geloof me, als het echt een boek gaat worden, is spelling waar ze ook naar kijken bij de uitgevers. Je verhaal gooien ze meteen weg, of ze leggen het in ieder geval weg, als ze jouw proloog lezen en zien dat er al 3 spelfouten in zitten.

Leer de regels van dt, d en het voltooid deelwoord maar eens.
En met werkwoorden, onthoud dat het helpt het met werkwoord lopen te associëren.
Ik loop - ik word
jij loopt - jij wordt
hij loopt - hij wordt
enz.

Voltooid deelwoorden doe je ook allemaal fout. Please leer het goed, ik kan het niet aanzien xD

dat is echt iets waar ik zo veel moeite mee heb,
iedere x als ik het snap gaat iemand het zo uitleggen dat ik er dus echt helemaal niks meer van snap. ik let daar eigenlijk ook nooit op. ;$ ik ga er vanaf nu extra op letten!

het spijt me.
x
ps. ik had geen proloog :wink:
maar ik snap wat je punt is.

03 – Gwendolyn

Ik voelde dat een stukje huid niet bedekt was en trok de lakens nog wat strakker om me heen. Ik lag te bibberen, en het was niet eens koud buiten. Welnee, het is zo’n twintig graden melde mijn wekkerradio zo’n tien minuten geleden. Ik zucht diep uit en opende toen toch maar voorzichtig mijn ogen. Het eerste was ik zag was mijn moeder. Geschrokken en opeens helemaal wakker ging ik recht op zitten.
‘Mam,’ stamelde ik. Mijn moeder keek teleurgesteld.
‘Hoor jij niet op school te zitten?’ ze wierp een blik op de wekker die op mijn zilveren nachtkastje stond. ‘Althans, bijna dan.’ verbeterde ze zichzelf. Geschrokken keek ik op de wekker en zag dat het kwart over acht was.
‘Fuck.’ vloekte ik schaamteloos en stapte zo snel als ik kon uit bed. Ik duwde mijn moeder opzij en liep de badkamer in. Met een blik in de spiegel zag ik dat mijn haar niet te redden viel en voor het gemak deed ik mijn blonde haren in een paardenstaart. Ik voelde mijn hoofd ontzettend kloppen maar toch moest ik door. Snel smeerde ik een laagje lipglos op mijn volle roze lippen en veegde wat dagcrème uit op mijn gezicht. Ik pakte zo wel een fris pepermuntje, tijd om mijn tanden te poetsen had ik niet meer. Haastig liep ik weer terug naar mijn kamer, gelukkig was mijn moeder alweer verdwenen. Ik trok de deur van mijn inloop kast open en pakte het eerste de beste zomerjurkje dat ik kon vinden en graaide een paar schoenen van de plank. Zonder te kijken of het wel bij elkaar paste griste ik mijn witte tas van het tafeltje en keek of al mijn spullen er in zaten. Ik zag licht van mijn mobiel afkomen, ik had een sms’je. Ik klapte mijn mobiel open en zocht er naar. Het was Riley, hij me kwam op halen met de limo. Met een gerust hart stopte ik de mobiel terug in de tas en liep met een normaal tempo naar beneden. Er lagen verse croissantjes met jam klaar op een schaal en ik stopte er een in mijn mond. Hongerig pakte ik er nog een en legde deze op een dienblad, samen met een glas water en een paracetamol. Behendig slikte ik de paracetamol door. Mijn hoofd bonkte al minder maar toch zocht ik in mijn tas naar een zonnebril en ik zette hem op. Door een blik in de spiegel werd ik er van bewust dat ik net een clown was met een mislukte outfit.
Tijd om me daar druk over te maken had ik niet, ik hoorde de toeter van de limousine.

04 - Riley

Verbaasd keek ik naar mijn best vriend die zorgeloos in de limousine stapte. Berend zat me kijken en trekt een wenkbrauw op.
‘Wat?’ vroeg hij.
‘Ik wil niet veel zeggen maar het is bijna zomervakantie.’ zei ik spottend en ik wees naar zijn kleren. ‘Ik geloof best dat het binnen koel is door de airconditioning, maar buiten is het toch echt twintig graden.’ zei ik spottend. Berend lachte en keek naar zijn eigen kleding.
‘Shit.’ vloekte hij. Ik graaide wat is mijn tas en smeet een T-shirt naar hem toe.
‘Je mag hem wel even lenen.’ zei ik en gaf hem een knipoog. Gerustgesteld ging Berend naast me zitten en wisselde het shirt voor zijn trui.
‘We halen de rest ook even op.’ stelde ik hem op de hoogte. ‘Scott heeft bij Julie geslapen smste hij net dus dat is een huis minder.’ zei ik lachend.
‘Scott heeft bij Julie geslapen.’ zei Berend geschokt. Ik lachte om zijn gezicht.
‘Niet in een bed, samen met zijn moeder.’ stelde ik hem gerust. Berend gezicht kreeg een andere uitdrukking en hij liet zich relaxt achterover in de bank zakken.
‘Dat zou Julie vast niet leuk hebben gevonden.’ zei hij tegen mij. Ik haalde mijn schouders op en probeerde niet te blozen toen ik haar naam hoorde.
‘We komen er straks wel achter.’ zei ik tegen hem en gaf de chauffeur een seintje. We hoorde een getoeter, al snel klopte er iemand ongeduldig op een van de ramen. Vrolijk stapte Gwen de auto in.
‘Jullie zijn mijn redding!’ riep ze enthousiast en gaf eerst Berend een zoen op zijn wang daarna kwam ze naar mij toe. Toen ze me een zoen gaf draaide ik snel mijn hoofd zodat ze me op mijn mond kuste. Snel trok Gwen zich van me weg.
‘Viezerik.’ riep ze naar me en gaf me een mep met haar tas. Gwen duwde mij en Berend uit elkaar en propte zicht toen tussen ons in. Ze keek ons blij aan.
‘Nog drie dagen!’

ps. ik kan toch geen dt doen want het is verledentijd!
?

Ja, dat klopt XD
In de verleden tijd hoef je nooit dt te doen… :stuck_out_tongue:
Dat is het handige aan verleden tijd, vind ik dan. Maar super stukje weer, ga zo door!

Ilike it ! ga snel verder (A)

'xxxxx

Verder, love!

Ik dacht dat dit topic erover ging dat de TS ongesteld is en donker bloed heeft :’) (Door de titel)

haha, nee (:

Je schrijft leuk en met veel bijvoegelijke naamwoorden, dat is fijn :slightly_smiling_face:
De engelse titel onder je nederlandse titel vind ik niet zó mooi
Verder vind ik de hoofdstukken per persoon te kort, als het een echt boek zou worden is elke stukje hooguit ¾ deel van een pagina dat is weinig
Schrijf lekker veel per persoon!
Uit vijf perspectieven schrijven is trouwens wel erg veel, knap als het je lukt ^^