Donderdagavond: belangrijke wedstrijd of leren?

Hopelijk kunnen jullie me even helpen,
Donderdag avond heb ik dus een belangrijke wedstrijd. (hockey)
Maar de dag erna heb ik 1 proefwerk en 1 so, waarschijnlijk krijg ik ook nog veel huiswerk op…
Nu twijfel ik heel erg wat ik moet doen.
Niet vervelend bedoelt ofz, maar omdat het dorp zo klein is is er maar 1 meisjes hockeyteam.
En als ik er niet bij ben is het grote kans dat we verliezen:$
Niet lullig bedoelt naar mijn team toe.
Ik weet dus niet wat ik moet doen nu, help pleasee… x

Erg moeilijk. School gaat toch voor (voor mij). Tenzij je topsport ofzoiets doet. Waar is die wedstrijd zo belangrijk voor?

Je huiswerk zo inplannen dat je gewoon naar de wedstrijd kunt. Je zult het wel vaker druk hebben maar ik vind een sport net zo goed een verplichting als school. Als jij je ergens voor opgeeft, zet je er dan ook voor in.

Begin nu met je huiswerk.

ik zou voor school gaan en anders in de pauzes bij hockey nog effe doorlezen?
want sport is wel leuk enzo maar met een slecht rapport ga je niet over…

Probeer het een beetje in te plannen.
Desnoods leer je in je pauzes op school of sta je iets eerder op.
Ontspanning (of sport) moet op zijn tijd toch ook gewoon kunnen.

succes igg

Ik zou je tijd idd proberen zo in te plannen dat het allebei kan.
Als dat écht niet kan, en je 1 ding móet kiezen, zou ik gaan leren.

Begin nu met het leren voor de toetsen, dan kun je morgen middag+avond nog leren en donderdag alleen heel kort even doornemen. Moet lukken toch?

Nu al vast leren voor de so en rep :cold_sweat:

Bedankt voor reacties,
Het is wedstrijd voor beker van zeeland in voorrondes,
Het is niet dat we echt al ver zijn, maar ik wil toch maar proberen om er wat van te maken
Dan ga ik nu maar leren, Bedankt :slightly_smiling_face:

Plannen. School gaat voor is bij mij het geval, dus als je zoveel te leren hebt dat het niet uitkomt met je sport, jammer dan van die wedstrijd, maar je toekomst is belangrijker dan je hobby (want sport is gewoon een hobby, als je die wedstrijd verliest dan maak je niet minder kans op een goede studie of een goede baan, als je die toets verknald wel).