Donderdag beugel eruit!

Het is echt heel erg wennen, bij sommige mensen doet t zelfs pijn. Bij mij alleen met eten een klein beetje… Ik raad wel aan om die witte was bij je te hebben, want het kan erg vervelend zijn als er blaren komen omdat je mond er nog aan moet wennen. :wink:

Ik heb hem nu bijna 3 jaar en hij mag er rond de herfst uit =)

ik heb door de beugel nu 2 spleetjes aan de zijkant 1tjeis beetje groot 3/4 mm en de ander denk ik 1/2 mm ofzo xD
maar ik krijg woensdag dus andere bedrading of iets dergelijks andere beugel zodat die spleetjes dicht groeien anyways iemand die spleetjes heeft gehad uhmm duurde het lang vor het gat dicht was?

Haha, dan heb je geluk. Tegenwoordig word er bij t kleinste foutje van je tanden al gezegd; je moet een beugel. Terwijl het normaal gewoon goed word vanzelf.

Aaaah, geweldig. De dag dat je beugel eruit gaat voel je je 100x mooier (tenminste ik wel, haha), echt waar =D

Ja ik heb ook slotjes en ik kreeg een spleet tussen mijn voortanden en die is (na een nieuwe bedrading te hebben gehad) vrijwel meteen dichtgegroeid, maar het kwam een paar weken later weer teru dus nu heb ik daar weer nieuwe bedrading voor en nu maar hopendat hett dicht blijft :relieved:

gefeli!
mijne mag er ook bijna uit, maar ik had een vraagje, ‘slijpen’ ze dat spul waarmee ze de beugel hebben vastgeplakt weg?

Ik heb *nog* geen idee… Ik laat t donderdag wel weten :slightly_smiling_face: , tenzij al andere mensen daar antwoord op gegeven hebben…

ook een vraagje!
Hoelang stonden je tanden al netjes en recht tot ze zeiden dat je beugel eruit mocht?

Ja dat wil ik ook wel eens weten?
Ik haat mijn beugel echt, heb hem pas net en ben al 17…
Echt kut, mijn tanden waren veel verschoven dus kwam de tandarts er in een keer mee dat ik nog een beugel moet:O
Maarja… zo erg is het niet
Ben alleen wel super blij als ie eruit is

Al best wel lang. Maar dat is mn eigen schuld, k heb veel afspraken gemist, en had geen zin/tijd om terug te bellen naar ze om een nieuwe te maken., Die van mij hebben (in mijn ogen) nooit echt scheef gestaan ofzoo…

ja idd,
toen mijne eruit ging zat ik de heletijd met mijn tong over mijn tanden xd

okee! nou, mijn tanden staan nu zo’n 4 maanden echt recht
en wil hem er voor mijn 18e verjaardag uithebben, dus hebben mijn ma en ik besloten dat dat ook gewoon gaat gebeuren.
(volgens mij proberen ze mij (en andere mensen) langer te houden voor meer geld)

Dat begon me moeder ook te denken, omdat ik al een paar keer gezegd heb dat ik t eruit wilde… De eerste keer was al meer dan een jaar geleden :expressionless:

Woow das wel erg lang dan :open_mouth:
Volgens mij is dat echt bij veel mensen! maar die van mij gaat er lekker over 2 maandjes uit, of ze nou willen of niet! haha
Succes morgen !

k heb m nu al 5 jaar ><
eerst hoefde ik 'm geeneens
hij wilt gewoon geld vangen '–
dus nu blijf ik zeiken dat ik 'm deruit wil :]

vraag aan je moeder of ze er op ‘staande voet’ heen wil gaan en zegt dattie eruit moet.
heeft een vriendin van me ook gedaan.

Ja :slightly_smiling_face:
anders ziet het er niet uit, haha XD niet bang voor zijn, want het doet geen pijn, het voelt alleen een beetje kut.

heeft m’n moeder ookal gedaan,
toen werd er een foto gemaakt, en zei die dat alles keurig stond.
dus toen d8 ik al; eindelijk yay hij mag eruit
zegt ie; jaa, maar hij mag er miss pas dit jaar uit, alle tanden moeten tegen elkaar aan staan, zonder spleetjes
maar ik heb serieus maar 1 spleetje en ik ben 't nu echt ZAT xD.
en ik ben bang dat ik moet wachten tot december '–

wat is jou ortho een sul >.<

ik kan me voorstellen dat je het zat bent nu. ;s