Donaties, waarom niet voor ons eigen land?[Discussie]

Ik neem aan dat jullie het heel ruim hebben thuis? :")

‘De Amerikanen’ bestaan niet, ieder persoon is anders. Je kan niet iedereen over één kam scheren.

Godzijdank zijn er nog mensen die begrijpen dat mensen die in één klap zonder onderdak, eten en drinken het geld beter kunnen gebruiken dan mensen die dit wel hebben.

de mensen die in amerika wonen dan

Ach kom op, je gaat me niet vertellen dat je door die 10 cent het opeens allemaal niet meer kan redden. Je hebt een computer, een dak boven je hoofd, eten en drinken. We hebben het niet slecht in Nederland.

edit: Oké, je hebt niet gezegd dat we het slecht hebben in Nederland. Maar ik kan me zo ergeren aan mensen die gaan klagen om die paar centjes…

En over die 12 cent. Echt niemand gaat 12 cent doneren. Als er een schooibus aan de deur komt dan durven de meeste daar echt geen 12 cent in te gooien.

Ik wil benadrukken dat er NIET gekwetst wordt in dit topic. Natuurlijk heeft iedereen gevoel en natuurlijk vind iedereen dat er hulp nodig is in de Filipijnen, maar respecteer wel ieders mening en reageer er ook zo normaal mogelijk op.

Als particulieren willen doneren, dan is dat prima. Maar indien de regering dit doet, wordt iedereen indirect getroffen - al is het maar voor €0,125 - en ja dat heb ik liever niet. Nederland geeft al geld uit aan ontwikkelingssamenwerking en daar mag naar mijn mening al op bezuinigd worden. Ja, wij hebben het minder erg dan op de Filipijnen, maar dat betekent niet dat we daardoor meer geld kunnen uitgeven. Onze problemen kunnen dan wel relatief minder erg zijn dan daar, toch vind ik dat we hier ook een groot probleem hebben en dat niet moeten verergeren ‘omdat we het hier toch wel beter hebben dan daar’.

Goh ja jij bekijkt het wel heel zwart wit ja. Jeetje :")

Nee, dat zeker niet. Ook mijn vader zit zonder baan door de crisis. Maar ik ben opgevoed met de boodschap dat er altijd mensen zijn die het veel slechter hebben dan wij.
Dus ja een deel van mijn stufi kan ik wel missen :wink:

Dit dus.

‘Getroffen’ o jee haha. 13 centjes mensen.

De maatschappij zegt tegenwoordig dat het ieder voor zich is. OOK qua geld. Persoonlijk (en hopelijk word ik er niet op aangevallen) geef ik liever materiële hulp dan financiële hulp.

Ja natuurlijk zijn er mensen die het slechter hebben dan wij. Maar dat kan je toch niet vergelijken. Ik vind dat als er hier in nederland mensen zijn zonder dak en zonder eten, zonder werk en zonder inkomen dat we daar ook gewoon aan kunnen denken. Maar als het voor de bevolking is hebben we geen geld maar we kunnen wel miljoenen doneren aan andere landen.

@topic startster, Je hebt het over materiële hulp. Maar hoe moet die er komen als er geen geld wordt gedoneerd?

Niemand gaat 12 cent doneren? In de beginpost staat dat er €10.000.000 is opgehaald. Er zijn wel degelijk mensen die vrijwillig geld geven hoor.

Ja, er zijn mensen die daar wel bezwaar tegen hebben.

Voor die materiële hulp is geld nodig.

ingenue, hoeveel heb jij eigenlijk gedoneerd?

En als je bezwaar hebt, dan doneer je niet :slightly_smiling_face: