Domme vraag

Hey girls, dit is misschien een domme vraag maar ik weet 't dus echt niet. Heb sinds kort mijn eerste baantje en verdien 40,30 bruto per maand staat in mijn contract dan en dat is als ik 3 uurtjes per week werk. Maar ik werk ongeveer 5/6 uurtjes per week, dus overuren noemen ze dat volgens mij. Krijg ik dan aan t eind van de maand dan meer uitbetaalt? Of gewoon nog steeds wat er op me contract staat?
Dankje alvast

Je krijgt standaard die 3 uur per week. Overuren die dus buiten je contract vallen krijg je als het goed is de maand daarna. Dus goed opschrijven hoeveel uren je precies werkt en even controleren op je loonstrook.

Hangt van je werkplek af. Bij mijn werkplek werden overuren deels uitbetaald en het andere deel is reserve voor als ik een keer uren te kort heb. Toen ik stopte bij mijn baan kreeg ik deze overuren alsnog uitbetaald. In het algemeen worden overuren voor jongeren altijd uitbetaald. Als je het zeker wil weten moet je het even navragen. Als jij meer werkt dan je contract, dan moet het bedrijf je er ook meer voor geven.

Moet je kijken in je contract hoe dat geregeld is. Bij sommige banen krijg je namelijk geen overuren uitbetaald. En hoe staat het precies in je contract? Staat er inderdaad drie uur bij dat bedrag of echt alleen dat bedrag? Want dan zouden ze je eigenlijk heel veel uren kunnen inplannen omdat er in het contract staat dat je zoveel euro per maand krijgt, maar niet voor hoeveel uur het is.

Dat kun je denk ik het beste aan je baas vragen?

Dat verschilt inderdaad. Ik werk in een winkel waar je gewoon alles direct uitbetaald krijgt maar ik ken iemand in een andere winkel die moet er 2 maanden op wachten.

Je kunt je overuren ook pas aan het einde van je contract krijgen dus dit zul je inderdaad in je contract moeten checken of gewoon vragen.

Hangt van je contract af. Ik krijg mijn overuren niet uitbetaald.