Domme haarfout gemaakt -_-

heey meiden, ik had gisteren een feest op school en omdat ik mijn haar mooi wou houden tijdens het dansen had ik er wax achtig spul ingesmeerd. opzich geen probleem, maar nu werd ik dus wakker en had ik ontzettend vet haar. ik ging dus onder de douche en heb iets van 5 x mijn haar gewasd en toen was het vet weg. alleen merkte ik daarna dat ik ook ongelofelijk veel knopen had,echt niet normaal. ik heb dus nog 5x mijn haar gewassen om de klitten wat ‘‘losser’’ te maken zegmaar en heb geprobeerd met mijn handen en de kam de klitten eruit te krijgen. de meeste kreeg ik er wel uit, maar er was één in mijn nek(die onderste haartjes zegmaar) en die was er gewoon niet uittekrijgen. toen heb ik in een dwaze bui de schaar gepakt en hem eruit geknipt. ik was blij dat ie wegwas maar nu kom ik erachter dat ik doordat ik dit laagje heb weggeknipt,ik nu als ik bijvoorbeeld een staart in wil doen ik een rare pluk in mijn nek heb hangen… dat komt dus omdat ik dat ding eraf heb geknipt. nu heb ik erge spijt en weet ik me geen raad. heeft iemand tips?

ok, dit is echt dom… 10x achter elkaar je haar wassen? OMG. Ik zou gewoon wachten tot dat plukje weer aangegroeid is, en zolang je haar los houden, of een vlecht dragen.

met een speldje vastzetten. beschouw maar als een Up. hahaha

Ga voor een wat speelsere look, weinig kans dat 't dan word gezien als een raar plukje.

als 't heel kort is lukt dat denk ik niet :blush: hmmmm of je haalt er achter gewoon een paar plukjes uit?

bedankt voor de reacties! :slightly_smiling_face:

@appelmoes

wat voor speelse look bedoel je precies???

Oja dit heb ik ook wel eens gehad, twee keer zelfs (1x zat mijn haar vast in de fohn, andere keer had iemand er zijn kauwgom in gespuugd tijdens een lachbui…dus af moeten knippen) alleen ik droeg mijn haar altijd los… Ik zou het inderdaad wat met een speldje vast zetten, of draag een lage staart die in je nek zit zodat het plukje erbij kan.

@beertjesschips ik had ook nog conditioner gebruikt van Charles Worthington, maar die ene klit was echt heel groot! eigenlijk had ik beter mijn moeder kunnen vragen hem uittekammen,maarja…

Ik ben afgelopen week ook 3 kwartier bezig geweest om er een enorme klit uit te halen. Kan me voorstellen dat je de schaar pakt =P. Maar qua tip, los dragen lijkt me dan het beste.

Maarja daar kan je nu niks meer aan doen. Ik zou speldjes gebruiken of miss wel een haarband

@gumgumgum bijvoorbeeld deze: http://www.girlscene.nl/b…e_haar_in_een_korte_coupe Als je wat meer plukjes laat ‘uitsteken’ ziet 't er uit alsof 't hoort

Ik zou gewoon die staart maken, en dan dat plukje wat onder je haar wegstoppen en vastzetten met een speldje.

Haha, dit heb ik ook ooit gedaan x_x
Ik kon bijna 2 jaar geen normale staartje of knotje maken zonder dat gedoe met spelden, in het begin kun je geen speldjes gebruiken doordat het te kort is, duurt zo’n maand of 3 tot je speltdes kan gebruiken wat ook heel vervelend is…
Tot die tijd zal je jou haar dus maar gewoon los moeten houden, ik weet hoe het voelt!

Ik weet niet wat je stijl is ofzo, maar je kunt er ook zoiets van maken:

http://data.whicdn.com/images/18249263/tumblr_lv5wfz0Lhd1r75xvyo1_400_large.png

Hm ik had nog een vettere foto, maaaar die kan ik even niet meer vinden. Maargoed, het gaat om het idee.

En anders, speldjes/haarband/sjaaltjes in je haar knopen of je haar los inderdaad. En nooit meer doen, het is echt dom :’)

@wcreiniger ik vind het opzich wel vet maar het is niet echt mijn stijl haha. wel vette foto trouwens!

@appelmoes ik vind dat kapsel echt heel leuk, ik ga het zeker een keer proberen. bedankt!

en alle anderen natuurlijk ook bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:

vettig spul in je haar smeren krijg je eruit door je haar met groene dreft te wassen, door Dax en Murphy’s blijft je haar perfect zitten, alleen het eruit krijgen is moeilijker…

Oh ik ben dat trouwens niet op de foto he :’). Maargoed, up.

Je had ook gewoon zonder met de kam er in te gaan en je handen, cremespoeling kunnen gebruiken. Of de knoop uitpluizen… Heel dom om af te knippen, sorry dat ik het zeg… Zet het vast met een knipje inderdaad… Of haarlak,

Volgende keer is een of twee keer wassen wel genoeg, want als je het zo vaak doet wordt het alleen maar droog en stug en krijg je ze er nog moeilijker uit. Maar dat weet je denk ik nu wel.

Inderdaad met een clipje, of het gewoon los laten hangen.

Doe gewoon met knipje en alles is opgelost -.- XD