Domme fout

Ik heb een hele lieve vriend en we hebben bijna 3 jaar een relatie. Ook hebben wij een lange afstand relatie. De laatste 2 maanden ben ik erg achter uit gegaan en heb ik een piekerstoornis ontwikkeld, ik zoek heel veel fouten van mezelf op in het verleden en dan vervolgens ga ik er heel veel over piekeren en ga ik mezelf ook heel veel ‘stel dat vragen stellen’ nu pieker ik over iets tussen mij en mn vriend… Het zit zo. Ik zag een jongen en die vond ik gewoon knap, is niks verkeerds aan. Alleen toen ben ik best wel ver doorgedraait… Ik probeerde zijn naam te achter halen op fb, dus daar deed ik heel erg mn best voor en toen ik hem had gevonden was ik een soort van ‘blij’. Ik stuurde heb een vriendschapsverzoek en ook op instagram. Heel af en toe checkte ik zijn profiel op alle 2 de apps, gewoon nieuwsgierigheid denk ik. Hij had ook iets wat me aan mijn vriend deed denken, het warme en knuffelige gevoel wat mij vriend altijd aan mij geeft, waardoor ik op school de zelfde kant op liep als die jongen of me wel eens bedacht of ik misschien met hem kon praten. Als ik heel goed nadenk weet ik dat ik hier niks mee bedoelde want ik hou onwijs veel van mijn vriend en wil ook niemand anders! En ben ziels gelukkig met hem. Alleen, ben ik echt een grote fout begaan, volgens jullie? Dankjewel voor het lezen!

Ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was. Je hebt niks geprobeerd, er is niks gebeurd… En je zegt nu dat het niet zo slim was om te doen. Is het ook niet, gewoon uit respect naar je vriend. Als mijn vriend dat had gedaan was ik er ook écht niet blij mee geweest. Maar het je vind het zelf geen slimme actie, dus dan is het toch ook klaar?

Misschien komt het wel doordat je je vriend zo mist. Een lange afstandsrelatie lijkt me erg lastig.

Geniet van de tijd die je met je vriend hebt, en maak je er niet druk om :slightly_smiling_face:

Dankjewel!

TS, ik zou me er ook niet zo druk over maken. Je geeft nu al aan dat je over je eigen grenzen bent heen gegaan, dat is hartstikke goed!