domme fout

Haii

Ik had morgen om 9 uur een afspraak bij de leerplicht ambtenaar bij de gemeente. Alleen had ik die verschoven en tegen mijn moeder verteld dat ik het niet had.
Nu wilt me moeder morgen alsnog naar de gemeente gaan om te kijken of we die afspraak hebben alleen ben ik bang dat ze der gaan vertellen dat ik het heb verschoven.

Ik ben nu bang als me moeder erachter komt dat ik loog ben ik dood. Weet iemand wat ik morgen bij de gemeente met me moeder moet doen.

De waarheid vertellen. Leugens leiden tot nog meer leugens en uiteindelijk raak je verstrikt. Het beste is om gewoon de waarheid aan je moeder te vertellen. Nog voordat ze naar de gemeente is gegaan. Want als ze het pas bij de gemeente hoort dan is het logisch dat ze kwaad word. Succes ermee.

Kun je niet beter nu vertellen dat je het hebt verschoven? Anders gaan jullie morgen voor niks naar de gemeente en zal ze waarschijnlijk juist meer boos zijn.

Is het niet verstandiger om vandaag nog tegen je moeder te zeggen dat je die afspraak hebt laten verzetten? Het lijkt me dat ze er morgen hoe dan ook zal achter komen, dus dan kan je het beter nu nog zeggen. Dan lijkt me de schade minder erg.

Bij moeder is buitenlands nu de waarheid vertellen werkt niet en ze wordt alsnog super pissig. Ik zeo dat ik geen afspraak had als ik zeg dat ik het heb verschoven wordt ze gek.

Maar ze zal er morgen toch achter komen… dus daarom zeggen wij dat je het beter nu nog kan zeggen. Ze zal wel kwaad zijn, maar als je tot morgen wacht zal ze nog kwader zijn. Want dan hoort ze namelijk van iemand anders dat je gelogen hebt…

Hoe is dat relevant?

Maar als ze er morgen achterkomt en voor niets daar heen is gegaan… dat lijkt me ook niet echt goed gaan dan.

Maar waarom is t erg dat je hem hebt verschoven? Ik denk dat je nogal een flater slaat als je morgen bij de gemeente staat en je moeder hoort het daar.

Haha het zou nogal belachelijk zijn als je moeder boos zou zijn voor de mensen van de gemeente gewoon omdat je een afspraak verschoven hebt. Zeg het gewoon tegen haar want de waarheid zal toch uitkomen, en boos zal ze zijn. Dus eigenlijk heb je aleen de keuze of ze boos zal zijn op jou, of waar mensen bij zijn. Ik zou het eerste kiezen hoor ^^

Als me broer der vandaag kan overtuigen dat ik er niet heen moet gaat ze niet

Blijven liegen dus? :’) wauw.

Me moeder zal dat echt noet begrijpen dr waarheid zeggen is nu telaat.

Ik snap het niet helemaal hoor.
Waarom heb je de afspraak verzet? Waarom heb je dat niet aan je moeder verteld?

Zodat ik er alleen heen kan gaan zonder me moeder

Zeg dan tegen je moeder dat je alleen wilt gaan. Eerlijkheid duurt het langst.