Waarom zijn er zoveel dominante mensen, is dit de manier van overleven ?
Wat bedoel je hiermee? Het klinkt alsof je erg van slag ben over iets. Wil je wellicht je ei kwijt, misschien kan ik je advies geven!
Praat eens met je begeleiders over al deze gedachten.
Wat zijn jullie overdreven het is maar een onderwerp die ik aansnijdt
Omdat je over ieder klein ding een onderwerp opent met weinig uitleg. Je denkwijze is redelijk zwart-wit in de topics, en je oordeelt over veel dingen zonder daar echt een reden voor te geven.
Dan denk ik dat je meer hebt aan daar eens goed over te praten met de mensen om je heen, in plaats van het op een forum te gooien iedere keer.
Ze geven naar mijn idee gewoon antwoord?
Ik kap ermee
Naar mijn idee zijn er in mijn omgeving eigenlijk niet zo veel extreem dominante mensen, maar misschien is het idd een soort copingstrategie wanneer mensen dit wel zijn. Alsin, eten of gegeten worden (dominant vs onderdanig). Maar de oorzaak zal vast een combi zijn tussen nature (biologie) en nurture (aangeleerd). Ik denk zelf dat het vooral aangeleerd gedrag is (bijv. door een trauma, pestgedrag uit de jeugd, opvoedingsverschillen tussen meisjes en jongens, etc.).
Ik heb hier geen bronnen voor though. Dit is mijn eerste ingeving. Ik speculeer maar wat. Het is een beetje een vage vraag, want “dominant” kan in veel verschillende contexten geplaatst worden. Maar hopelijk beantwoordt dit toch een beetje je vraag.
Sidenote: De eerste 2 reacties waren er volgens mij alleen maar om je te helpen! Of dat nou terecht of onterecht was, het was lief bedoeld…
Ja vaak dominante mensen vinden dat onderdanige mensen minder mogen opscheppen qua eten en minder zichzelf mogen zijn
En ik vind het gewoon jammer dat sommige mensen/leidinggevende/bazen zo zijn want ik werk beter als er een positieve vibe is inplaat van een dominante aanpak