Dom voelen na relatie en super kwaad

Hoi,

Ik heb gewoon iemand nodig om mee te praten, want het zit me na 3 maanden nog steeds dwars. Ik voel me zooooo ongelofelijk dom dat ik een relatie had met mijn ex, dat hij mijn eerste vriendje was. Ik kan me het zelf gewoon niet vergeven. Als ik zie wat hij nu allemaal bij z’n nieuwe vriendin flikt, (ze is super naïef, hij noemt haar achter haar rug om een slet omdat ze seks heeft gehad) dat maakt mij zo vreselijk kwaad dat ik iets met hem heb gehad en ik hem gewoon keihard wil slaan voor wat hij zijn nieuwe vriendin flikt. Ik kan alleen niks doen en alleen maar staan toekijken hoe dit meisje heel erg veel spijt gaat hebben, ik ben kwaad.

Bedankt!

Ach, je hoeft je niet dom te voelen :sob::muscle:
Zie het als een leermoment; je weet nu wat je wel - en vooral wat je níét - wilt in een relatie, en dat is ook erg belangrijk!
Ken je het meisje persoonlijk? Anders zou je er best wel wat van kunnen zeggen tegen haar. En anders: je hoeft je niet kwaad of rot te voelen om hoe hij met dat andere meisje omgaat. Je kan er inderdaad niets aan doen en ze moet voor zichzelf beslissen of ze met zo’n iemand samen wil blijven. Vroeg of laat komt ze erachter en dan is het aan haar om er mee om te gaan en haar grenzen te leren stellen. Jij hebt hier niets meer mee te maken, probeer het los te laten en je eigen leven te leven. Je kan niet voor haar invullen hoe ze met hem om moet gaan, misschien krijgt ze helemaal geen spijt. Waarschijnlijk wordt zij hier ook veel sterker van.

Ik probeer het te zien als een leermoment, maar het is gewoon zo een vreselijke player… Het meisjes neef is mijn beste vriend, die heb ik er wel over geïnformeerd en hij zegt dat het beter is als ik er niet mee bemoei en zij zelf ook niet luistert. Dat meisje is nog echt heeel jong (14), dus zou het me niets verbazen als hij haar kan overhalen om seks met hem te hebben (zijn doel). Hij flirtte met mij terwijl ze iets hebben, niet dat ik hier echt op reageerde ofzo maar hij is uiteindelijk gestopt nadat ik hem heb gezegd dat ik hem absoluut niet terug wil. Het lukt me gewoon niet om het los te laten, ik zie ze elke dag op school + hij praat er elke keer weer over in de klas en dan hebben we nog elke les samen. Ongelofelijk dit.

Je hebt in ieder geval je best voor haar gedaan. Haar neef kan een oogje in het zeil houden als het moet, verder zou ik naar jouw beste vriend blijven luisteren. Probeer het los te laten, want dit is echt niet meer jouw probleem. Er zijn wel vaker meisjes (en jongens!) belazerd, en uiteindelijk komen die er ook wel weer overheen. Je kan moeilijk de rest van je leven elk meisje waarschuwen dat met jouw ex omgaat. Of iedereen behoeden voor players. Het is in ieder geval goed van je dat je duidelijk hebt gemaakt dat je niets meer met hem te maken wil hebben. Sterk van je! Het kan zijn dat hij jou juist hierdoor gaat provoceren in de lessen, door over haar te praten etc. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer hem gewoon te negeren. Als je laat blijken dat hij jou niets meer kan maken, houdt het vanzelf op. Ik snap jouw kwaadheid wel, het lost alleen niets op. Het heeft geen zin om boos of gefrustreerd te zijn, daar ben jij zélf alleen de dupe van, en daar heeft niemand wat aan. Mijn advies blijft dus hetzelfde: laat het los. Het lukt je wel, écht.

Dankjewel, je bent geweldig! Ik wil je echt een dikke knuffel geven, je laat me echt een stuk beter voelen nu.

Je hoeft je niet dom te voelen. Je was verliefd en dan bekijk je alles met een roze bril.

Dankjewel, je hebt gelijk! Ik ga niet meer bemoeien met hem en zijn vriendin, dan ben ik weer de persoon die er mee zit.

awhh meisie… soms heb je idd van die jongens die je keihard in zn ballen het liefst wil slaan… ik denk dat als je dat meisje wilt waarschuwen, je er zeker van moet zijn dat ze niet zo dom is om hem te geloven, en je bewijs hebt. Als hij haar weer slet noemt, maakt dan een screenshot of neem het op ofzo. dan kan die jongen er niet omheen

succes.

En je zelf niet dom gaan voelen hoor, je zou pas dom zijn als je nog bij hem was, jij hebt niets mis gedaan x

Zo gaat dat nu eenmaal als je verliefd bent. Dan bekijk je alles vanuit een verliefd perspectief en negeer/zie je zijn slechte(re) eigenschappen niet. Geen zorgen, je komt er vanzelf wel weer heen, die sukkel is je woede niet eens waard.