Dom gevonden worden..

Ze moeten je niet plagen met die opmerkingen… ik heb dat soms ook hoor :stuck_out_tongue:

herkenbaar, mij noemen ze ook heel vaak dom en vooral op werk enzo waar ik de enige ben die op havo zit en maar een paar hebben ook havo gedaan.
maar ik vind het niet heel erg, meestal vinden ze het wel grappig. niet dat ik expres dom doe maar tsja zo ben ik gewoon ofzo :stuck_out_tongue:

herkenbaar, mij noemen ze ook heel vaak dom en vooral op werk enzo waar ik de enige ben die op havo zit en maar een paar hebben ook havo gedaan.
maar ik vind het niet heel erg, meestal vinden ze het wel grappig. niet dat ik expres dom doe maar tsja zo ben ik gewoon ofzo :stuck_out_tongue:

haha ook last van gehad, nu nog steeds soms wel :stuck_out_tongue_winking_eye:
soms denk ik niet echt na bij wat ik zeg en dan krijg ik meteen “ow, wat ben jij dom” naar mijn hoofd geslingerd xD
ik doe universiteit
enige tip die ik je kan geven is gewoon goed nadenken voor je iets zegt!

Ik herken het.
Op mijn werk vinden ze me best wel dom volgens mij.
En ze gedragen zich tegenover mij ook alsof ik dom ben.
Dat is het enigste wat ik een beetje irritant vind.
Ik heb gewoon zo nu en dan een domme opmerking.
So be it.

Niks aan doen, het is gewoon hoe jij bent. Ik doe VWO en ik heb soms nog verschrikkelijk domme opmerkingen. Dat heeft niks te maken met je niveau, maar gewoon met hoe snel je er iets uitflapt. Ik lach er vaak zelf net zo hard om :slightly_smiling_face:

heb precies hetzelfdde, zeg altijd de meest domme dingen.
ik stoor me er neit aan.

Ik kom ook wel eens dom over. En dan hoor ik van mn vriendin, ooh lot je bent echt zo dom als een stoeptegel.
Jaa serieus maar sommige logica dingen snap ik echt niet en ik heb ook echt niet veel algemene kennis dus ik vraag altijd veel.

Voor de rest ben ik wel uiterst intelligent ofcourse en zit ik inmiddels in vwo 5 ^^

Ik heb dat ook. Ik heb vier jaar VWO gedaan en ik doe nu Havo, ik kwam al nooit zo snugger over maar sinds ik op Havo zit vinden heel veel mensen mij gewoon heel erg dom. Ook omdat ik naar Havo ben gezakt. Die doen alsof Havo voor downers is of zo.
Het is niet erg om dom gevonden te worden, zo lang je er niet mee zit, maar ik zit er dus wel mee. :’) Laatst noemde een jongen uit 3 gymnasium mij dom, ik had zoiets van ‘lol je zit in de derde, hoe kun je dan weten of je slimmer bent?’ Hij faalt trouwens heel hard in talen maar is wel goed in bèta, en volgens hem ben je alleen intelligent met een bèta-profiel. Dan heb ik ook zoiets van ‘ok…’
Trouwens, iedereen die ik ken met een bèta-profiel denkt er zo over, heel irritant.
Dus word ik weer lekker dom gevonden met m’n C&M op Havo, ook al maken zij wel weer duizend keer zo veel spelfouten op een dag.

Ik vind trouwens dat je pas het niveau hebt als je het diploma ervan hebt, je kunt jezelf in 2 VWO wel de slimste van allemaal vinden maar in vijf jaar kan er nog een hoop veranderen. Ok, dit is een beetje offtopic maar dat wilde ik ook even kwijt. :’)

Mijn vrienden van het VWO voelen zich trouwens ook slimmer, terwijl ik zeker weet dat ik slimmer ben dan een paar van hen, maar ja, lekker laten denken.

Je moet je er zo min mogelijk van aantrekken als mensen je dom noemen, als ze merken dat je er mee zit wordt het alleen maar leuker voor ze.

Ik vind trouwens mensen die van die fucking domme opmerkingen maken vaak heel grappig en gezellig (behalve als het zo dom is dat je ervan moet zuchten of zo, of als het gespeeld dom is).

Ergens ken ik het wel… Al mijn huisgenoten zitten op de universiteit en ik ben de enige die HBO doet. En ik ben de enige die heel erg onhandig is. Zelfs iets wat niet eens binnen handbereik ligt, kan ik via een domme actie gewoonweg kapotmaken. Ik maak echt alles stuk in ons studentenhuis en heb vaak ook gewoon stomme of domme vragen. :’) Maar sinds ze een keer opmerkten dat ik als enige HBO doe en zo, voel ik me daar automatisch wel minder om en schaam me meer als ik iets doms heb gedaan of gezegd. Echt kei irritant.
Maar ja, ik denk dat de enige oplossing gewoon is dat je jezelf moet nemen zoals je bent. Dan vinden ze je maar dom, jij bent jij en je weet zelf heel goed wat je wel en niet kan.

Iedereen heeft zo zijn sterke kanten, niemand is echt dom vind ik. Mijn vriend die een VMBO achtergrond (E&M) heeft is veel veel veel beter in ruimtelijk inzicht dan ik met mn VWO bèta profiel.