Dom gevonden worden..

Hai,

ik zit met een irritatie.
ik zit op havo met goede cijfer enzo en ik ben zo niet de domste.
alleen mijn opmerkingen zijn niet al te slim en mijn vriendin zit me
daar vaak mee te plagen, al gezegd dat ze dat niet moet doen.
hoe kan ik nou wat serieuzer worden genomen?

Beter nadenken over wat je zegt?

Mijn nicht is precies zo, die komt af en toe met hele domme opmerkingen, maar heeft wel twee universitaire studies gedaan :’)

Ik zou niets aan jezelf veranderen! Jezelf inhouden elke keer als je wat wil zeggen is ook zo wat.

Ik heb dat ook. Ik weet van mezelf dat ik beter in Nederlands ben dan mijn vriendinnen, maar toch zeggen ze dat ik dom ben. Heel vreemd… Maar ik weet niet hoe je het kunt oplossen. Sorry!

Dat heb ik ook! Doe WO, maar kan soms best wel dom uit de hoek komen.
Probeer het niet al te erg te vinden :slightly_smiling_face: Je goede cijfers zeggen genoeg!

Dat heb ik ook, ik ben eigenlijk best slim maar mijn opmerkingen niet. :’)
En daar blijven ze dan heeeeeel lang over door gaan.
Laatst was er een wesp in het lokaal, ik zei: Gaan die in de herfst niet allemaal dood dan?
Hele klas moest lachen, ik wist niet waarom. En ook een keer zei ik dat ik dacht dat Afrika een land was. Dat hoor ik nu echt nog steeds haha.

Oké hier heb je niks aan

Ik heb wel een paar betweterige vrienden die op het vwo zitten en daardoor voel ik me weleens dom. Ook als ik gelijk hebben gaan ze het ontkennen.

Ik weet heel goed hoe je je voelt. Soms flap ik er ook niet-snuggere dingen uit, gewoon omdat ik er niet over nadenk als ik het zeg. Je kunt je wel heel erg gaan inhouden, maar bij mij werkt dat niet, omdat alles er dan heel geforceerd uitkomt en dat past helemaal niet bij mij want ik ben een spontaan kindje xd. Je kan wel proberen in belangrijke situaties (voor mij: vergaderingen) eerst goed na te denken voordat je wat zegt, dan zullen die opmerkingen minder worden.

Ik heb dat ook. Zit op het VWO, en haal prima cijfers.
Toch heb ik mn hoofd er niet altijd bij en vraag ik iets wat net is uitgelegd.
Meteen word ik dom gevonden…
En zodra ik een rare opmerking maak (laatst: “dus ik sloeg m dood maar hij leefde nog” -ze lagen in een deuk-) wordt ie de hele tijd herhaald en kom ik er niet meer van af.
Gewoon 2x nadenken voordat je wat zegt (:

aaaah joh. Iedereen zegt wel eens domme dingen.
Maak je er niet zo druk om hoor.
Ik heb meer met mensen die lekker meepraten en babbelen, dan stille pietjes die niets zeggen.

iedereen maakt weleens domme opmerkingen

OH dat heb ik ook:’)

Ik zou gewoon denken, screw that, ik ben gewoon lekker spontaan! En als je iets doms zegt, dan lach je er gewoon om. Net zo als Kraplapje al zei, beter dan dat je nooit iets zegt

iedereen maakt wel eens domme opmerkingen, je moet er zelf gewoon om lachen, dan is het een heel stuk minder erg :3

Ik maak ook wel eens domme opmerkingen hoor. Dat doet iedereen. (:

Een vriendin van mij doet dat ook steeds & soms ben ik het echt beu.
Hopelijk wordt het wat beter ;p ik doe het ook wel eens, maar niet heel de tijd ofso ;d

denk gwn wat langer na over wat je zegt (: x

Domme opmerkingen zeggen niets over je IQ.

ik doe havo atheneum en k zei laatst kiphamburger en toen snapte k niet waarom iedereen lachte, nui wel trouwens, en ik ben ook niet dom (zeggen ze dan xd)

Idd.

En ik vind mensen met domme opmerkingen juist grappig, op een positieve manier (:

Ik heb het zelfde…
En dan gaan ze opeens lachen.
Soms vind ik dat heel kut, omdat ze me toch wel aan het uitlachen zijn voor iets waar ik niet zo veel aan kan doen.
Maar aan de andere kant, is het ook weer niet zo erg. aangezien ik ze wel aan het lachen maak. zegmaar.