Dom Blondje

Heey,

Ik doe gymnasium, maar ik kan ontzettend domme opmerkingen maken.
Ik zeg iets te snel dingen, voordat ik er serieus over na denk.
Mijn vrienden en vriendinnen noemen me daarom heel erg vaak dom.
Het is allemaal grappig bedoelt, maar ik vind het eigenlijk helemaal niet zo grappig meer, aangezien ik dit zo’n 10 x per dag hoor.
Ik heb zelf al vaker echt serieus gezegd dat ik het niet zo leuk vond dat zoveel mensen me dom noemen, en ze zeggen dan sorry, maar de volgende dag is het gewoon weer raak.

Heeft iemand een tip om er voor te zorgen dat mensen dit wat minder zeggen? :slightly_smiling_face:

ps, sorry voor mijn gelul. ;$

Misschien moet je eerlijk zeggen dat je het gewoon echt niet leuk vinden als ze dat zeggen?
Of misschien voortaan nadenken voordat je iets zegt
:slightly_smiling_face:

Een keer een hele slimme opmerking maken ofzo. En nadenken voordat je wat zegt.

Ahja, ik herken het wel een beetje… Staan ze ineens verbaasd te kijken dat jij een hoger cijfer haalt voor wiskunde ofzo. JA MENSEN, ER ZIT OOK NOG INTELLIGENTIE IN MIJ. Soms vergeten ze even dat mensen verschillende kanten hebben…

Maarja. Tips… Ik denk gewoon als je telkens meer arrogante gezichten trekt bij zo’n grap of dat je telkens sarcastisch zegt: ‘Oh leuke grap, die hoor ik nooit’ en dergelijke, dat het dan wel begrepen word.
Ik hoop dat het lukt!

Mijn crush plaagt me er altijd mee dat ik blond ben.
Hihi, maar dat is gewoon grappig bedoelt.
:slightly_smiling_face:

Dat heb ik ook, maar ik vind het niet erg!

Ik heb dat ook, ik doe ook vwo, maar ik maak ook soms opmerkingen dat mensen echt zeggen: wat deed je ook al weer, vwo? maar ik kan er wel om lachen, ik heb zelf ook wel door hoe dom ze soms zijn =)

hoor ik ook vaak :stuck_out_tongue: , ondanks dat vwo met latijn doe , en dat wordt altijd gezegd door iemand die na 3 havo van school is afgegaan,

Zelf veranderen.
Ken een meisje die hetzelfde heeft en die is zichzelf aan het aanleren dat ze moet stoppen met praten, dan moet denken en dan moet doen. Het gaat nu al veel beter met d’r. :ok_woman:

ik denk eigenlijk dat die mensen die dat zeggen het écht voor de grap bedoelen, en dat, omdat je er maar mee doorgaat, ze er een soort ‘‘vaste’’ grap van hebben gemaakt.
toch is het natuurlijk niet leuk om dat te hele tijd aan te moeten horen, maar je moet maar denken: ik ben wel slim en het boeit me niet wat anderen van mij denken. en wat ook zo is; jij bent tenminste anders dan anderen. jij bent niet zo’n iemand die bij alles wat de vriendin zegt heilig ja knikt en langzamerhand de humor of praatjes van z’n vrienden/vriendinnen overneemt.
en als je ten slotte nog steeds rot blijft voelen,
dan kun je altijd nog er een beetje op gaan letten wat je zegt.
als er bijvoorbeeld weer zo’n opmerking op je tong ligt, maar je denkt dat hij weer verkeerd zal vallen, tel dan tot tien ofzo en zeg het niet!

Ik heb hetzelfde :’). Alleen ik heb er niet echt problemen mee. Meestal vind ik het wel grappig, alleen als mensen echt zeggen: ‘Jij bent ÉCHT dom’ denk ik wel eens: nou, even rustig aan, hoor.
Misschien echt even serieus met degenen die het zeggen gaan praten, en anders maar over je heen laten komen en meelachen.

Ja, ik vind het opzich ook niet erg, maar als er de hele tijd tegen je wordt gezegd: Jezus, wat ben jij dom!!
Is dat toch niet zo’n leuk compliment :slightly_smiling_face:

Maar in ieder geval, iedereen:
bedankt voor alle reacties, nu ik weet hoe iedereen er over denkt, en ik door heb dat ik niet de enige ben, haha, is dat toch wel een wat fijner gevoel! ;’)

Kus,

Haha, daar ben ik ook mee bezig, heel veel mensen zeggen nu;
Woow, jij kan ook slimme opmerkigen maken zeg! :relieved:

Ga na zo’n opmerking moeilijke woorden gebruiken die hun niet kennen ^^

dat heb ik ook altijd, dan blijft iedereen steeds maar raar kijken als ik hoge cijfers haal o_O

-

nja bij mij is dat ook altijd.
maar als ik even serieus iets wil zeggen ofzo,
gaan ze me uitlachen en helemaal raar aankijken enzo.
daarom zeg ik ook bijna nooit mijn problemen tegen sommige mensen,
omdat ik weet dat ze me gaan uitlachen als ik even serieus ben enzo

Dat doen ze ook bij mij altijd, maar ik ben niet blond, ik had een 7.5 voor wiskunde gehaald, zegt me vriendin van :‘Als jij een 7.5 hebt, heb ik zoiezo een hoog cijfer!’, En toen bleek het dat ze een 6.7 had *hahaha*
Iedereen denkt dat ik alleen maar dom ben omdat ik van HAVO naar VMBO ben gezakt…