Doktersbezoek

Hey,
Ik ben hier lid geworden om een vraag te stellen. Of eigenlijk een beetje guts te verzamelen om gewoon de dokter te bellen.

Al zolang ik me kan herinneren heb ik nooit iets in mijn vagina in kunnen brengen, zelf niet, geen tampons, geen vingers, etc. Nou heb ik dat probleem jaren uitgesteld, met het idee dat dat zichzelf wel fixt. Nou dat doet het dus niet.

Nu zit ik op een punt dat ik er erg graag wat aan wil doen, maar daarvoor moet ik eerst naar de dokter. Dat betekent een afspraak maken → uitleggen wat er aan de hand is. En vervolgens ook nog daadwerkelijk gaan, het nog eens uitleggen, etc. Dit is voor mij heel moeilijk en confronterend en ik heb geen idee hoe ik het precies aan moet pakken.

Liefs, x

Ik heb speciaal ook een account aangemaakt omdat ik ook met dit probleem zit.

Ik heb ook al een tijdje een vriend en seks lukt helemaal niet :frowning_face:

Ik heb het al eens proberen te bespreken met mn huisarts, maar ze lachtte en zei: dat komt wel nog meisje…

Ik zit hier heel erg mee, want het is toch al twee jaar dat het ons niet lukt. Ik zou een afspraak willen maken bij de gynaecoloog maar ik durf niet… En ik ben ook bang dat m’n ouders erachterkomen, ik vind het zo’n genant probleem !

Als ik heeeeel relaxt ben lukt het wel om 1 vinger in te brengen… maar bij twee vingers doet het zo’n pijn! Het is trouwens enkel het begin van m’n vagina dat pijn doet… sorry voor de details, en het is ook moeilijk te omschrijven :s

Gewoon bellen, krijg je de assistent aan de lijn en als je in een gezamelijke dokterspraktijk zit vraagt ze of je je eigen dokter wilt zien, of een vrouwelijke. Je moet je over die grens heen zetten want er is niets raars aan :slightly_smiling_face:

Wat naar!
Misschien vaginisme? ik zou toch even bellen, face to face is inderdaad lastiger dan via telefoon

anders zoek je eerst een anonieme instantie ( als je weet wat ik bedoel!)

Hoi.

Ik herken je probleem best wel. Bij mij lukte seks wel, en een tampon of vingers lukken ook wel maar het deed wel heel erg pijn in mijn onderbuik en in mijn vagina. Ik loop nu al 2 weken met buikpijn en mijn huisarts denkt nu iets met mijn eierstok en ik moet dus naar de gynaecoloog voor een inwendige echo, nou dat is de 2e keer dat ik dat moet en dat gaat echt pijn doen.

Maar doet het bij jou echt pijn of is het gewoon dat het er niet in past zegmaar? Want daar heb ik bijvoorbeeld met seks heel vaak last van gehad.
Ik zou als ik jou was hoe moeilijk/confronterend het ook is toch een afspraak maken bij de huisarts, het is niks om je voor te schamen, want ze krijgen heel vaak met zulke problemen te maken denk ik.
Al is het makkelijker gezegd dan gedaan want het voelt gewoon ongemakkelijk.

Heel veel sterkte in ieder geval! :slightly_smiling_face:

@ BlogAddict: Wat idioot dat ze lacht en dat zegt, ga je eindelijk, dan doet ze er nog niks aan. Ik heb ook een vriend, die gelukkig erg lief en geduldig is en zegt dat ik pas naar de huisarts moet gaan voor hulp als ik er zelf aan toe ben, anders helpt het niet. Ben er nu wel echt aan toe maar ik durf gewoon niet echt :’). Weet je wat er mis is? Of lukt het gewoon niet? Niet erg voor de details, snap het wel. Kan je geen afspraak maken met een andere huisarts die je wel serieus zou nemen?

@ Peppermint: Tja ik weet het, ergens ver weg. Maar bij ons thuis is sex en alles wat ermee te maken heeft altijd cliché geweest en dat zit er nog steeds heel erg in denk ik. Wat moet ik die assistent dan vertellen? Gewoon, hey ik wil graag een afspraak bij een vrouwelijke dokter… ‘waarom?’ … omdat ik niks in mijn vagina kan inbrengen. Klinkt zo ongelofelijk bot :stuck_out_tongue:

ExplodedHeart:

bij mij is het echt dat het pijn doet zodra er iets in mn vagina komt, het is het ‘randje’ dat pijn doet.

Denken jullie dat t raar is als ik aan mn moeder zeg: “ik heb een heel genant probleem en wil naar de gynaecoloog, maar ik durf niet zeggen wat” Want ik ben bang dat ik niet zal mogen gaan als ik mn probleem niet uitleg… En stiekem gaan is geen optie, ik denk dat ze er wel zal achterkomen (via factuur enz).

@ FallingDown: Ja daar hb ik ook al aan zitten denken, heb ook vroeger toen ik wat jonger was best een nare ervaring gehad. Maar niet dat ik daarna echt getraumatiseerd was ofzo…

@ Lautjee16: eh… not really :stuck_out_tongue:

@ ExplodedHeart: Wat vervelend zeg :S. Zeker dat je het wel kan maar dat het zo’n pijn doet. Ik hoop dat alles goed is met je eierstok. Het is dat ik er niks in krijg. Het lukt gewoon niet. (wow dat klinkt ongelofelijk stom :stuck_out_tongue:). Thanks :slightly_smiling_face:.

volgens mij kan je ook tegen de assistente zeggen dat je een afspraak wil met een vrouwelijke dokter zonder dat je de reden geeft.
Als je zegt dat je het liever met haar wil bespreken moet het toch voldoende informatie zijn lijkt me.
Succes in ieder geval!! Lijkt me inderdaad lastig om over te praten.

BlogAddict, opzich laten mijn ouders daar mij wel in vrij, ik hoef ze niks te vertellen als ik naar de dokter ga enzo (woehoe voor nog bij je ouders verzekert zijn :pensive:’), maar ik denk dat ze het wel zouden vragen als ik naar de gynaecoloog zou gaan etc. Misschien reageert ze wel gewoon ok. Je zou ook eerst naar de huisarts weer kunnen gaan, misschien dat een andere wel gewoon wil kijken wat het is? En als die je doorverwijst gewoon gaan.

@ Sasssss: je moet bij ons een reden geven :s, zodat ze dingen fatsoenlijk kunnen plannen (alle neusgerelateerde problemen tussen 9 en 10, alle vaginale problemen tussen 10 en 11 ofzo? x’D). Ik ga maar gewoon bellen deze week, en even door de zure appel heen bijten (hoop dat ik het dus ook echt doe :stuck_out_tongue:)

Ja, heel stom idd. En ik schaamde me rot.

Mijn vriend is gelukkig ook heel lief en geduldig… maar ik begin het zelf gewoon heel vervelend te vinden. ik kan ook geen tampons enz gebruiken.

Bij mij doet het randje van mn vagina pijn, helemaal het begin zegmaar. Maar dan een beetje verder is er geen probleem. Maar daardoor lukt seks nooit… Is het bij jou hetzelfde?

En ik ben bang dat mn ouders erachter komen als ik een afspraak maak met een huisarts. Ik weet niet precies hoe het zit met de factuur en betaling enz… (ik ben op dat vlak nog afhankelijk van hen)

Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan maar ik zou toch naar de huisarts gaan als ik jou was. Ik hoop dat ie jou wel serieus neemt (en niet zoals bij mij).

Laat je t weten hoe het ging?

Ik hoop ook dat alles goed is ja :stuck_out_tongue:
Neehoor klinkt niet stom, maar wat raar en vervelend dat het er gewoon niet in kan. Ik zou als ik jou was echt naar de dokter gaan, want dat lijkt me echt niet goed!

Of misschien moet ik een excuus verzinnen om naar de dokter te gaan… dat mn voorschrift voor mn pil op is of zo… En dan ga ik proberen om naar een andere dokter te gaan. Ik hoop dat ik het durf want ik vind het echt eng, vooral omdat ik die andere dokter ook niet echt ken (ik ben er maar 1x geweest, toevallig ook om een voorschrift voor mn pil, haha)

Misschien is dat je maagdenvlies? Of misschien heb je wel iets van vaginisme ofzo… het is niet raar om tegen je moeder te zeggen, ik praat altijd over dit soort dingen met mijn moeder, maar ik weet niet hoe jouw moeder is natuurlijk. Ik zou het zeggen en een afspraak maken met een gynaecoloog want dit lijkt me niet echt goed.

Kan me voorstellen dat je je rot schaamde :s. Dat is haar schuld hoor! Ze had je niet uit mogen lachen.

Ja inderdaad, eerst was het met name dat ik geen tampons enzo kon gebruiken, maar naarmate ik ouder word wíl je ook gewoon seks, zeker omdat ik al wat langer met mijn vriend samen ben en ik dat gewoon zo graag wil.

Het begin ja, maar om eerlijk te zijn kom ik nooit echt veel verder.

Als je 16+ bent is je huisarts afspraak vertrouwelijk, dit is als het goed is ook verzekerd. De huisarts praktijk mag geen gegevens verstrekken over jou tegen je ouders dan.

Het is zo makkelijk gezegd ja :s. Ik heb zelf een mannelijke huisarts, hij is echt geweldig en neemt alles serieus en doet ook altijd heel erg zijn best voor mij. Ik kan niet zo goed pillen slikken, en ik had laatst een antibiotica kuur nodig en hij heeft echt 10 minuten zitten zoeken naar medicijnen waar ik tegen kan (allergie voor een hulpstof) en die je goed op kan lossen :slightly_smiling_face:. Zit nu best wel te twijfelen, als je belt voor zoiets, krijg je dan gelijk een vrouwelijke arts? Want wat als zei een bitch is, ik weet zeker dat hij me niet uit gaat lachen… #moeilijk.

@ ExplodedHeart: Ga ik doen, dit geeft me een beetje moed en hoop (en angst :stuck_out_tongue:) :slightly_smiling_face:.

@ BlogAddict: kan je niet zelf bellen voor een afspraak? en dan gewoon een vrouwelijke (andere!) dokter vragen?

Ja bij mij is het dus precies hetzelfde. ^

Jouw huisarts klinkt als een goede arts. Ik denk dat als je belt en zegt dat je een afspraak wil met dié huisarts, ze je niet doorsturen naar een vrouw hoor. Dat mogen ze zelfs niet doen denk ik.

En misschien moet je aan de telefoon niet in detail treden, maar je kan bv zeggen dat je een genant probleem hebt, en dat het te maken heeft met je vagina. Dan weten ze waarschijnlijk wel genoeg…

Mooi dat je naar de dokter gaat. :slightly_smiling_face: Ik weet dat het moeilijk of genant ofzo is, maar het is wel het beste. Succes en ik hoop voor je dat het goedkomt!