Doktersafspraak vergeten

He hallo,

Gisteren had ik om 11 uur 's ochtends een dokterafspraak, maar deze ben ik vergeten omdat hij in mijn telefoonagenda stond en mijn telefoon kapot is gegaan een week geleden… Maar zou ik hier een boete voor kunnen krijgen? Zou het best logisch vinden, want erg netjes is het niet. Maar dat vroeg ik me dus af, heeft iemand hier ervaring mee?

xx

Volgens mij moet je daar wel voor betalen ja.
Net als je bij de tandarts niet komt.
Ik denk dat het per huisarts verschilt hoeveel dat is.

Ja, daar krijg je inderdaad een boete voor. Tenminste, bij mijn huisarts wel. Wettelijk gezien mag elke huisarts zelf kiezen of ze een boete opleggen.

Je kan de dokterspraktijk even bellen hoe dat zit
Misschien wel zo netjes

Je afspraak word in rekening gebracht. als je er echt niks aan kan doen dat je kwam natuurlijk niet.

Ik denk het niet want de huisarts wordt altijd vergoed door je zorgverzekering, ik denk niet dat ze iets doen als je niet komt.
Bij de tandarts kom je voor bv de controle wat gewoon in rekening wordt gebracht, huisarts kost niks

Eigen risico? Je moet echt wel betalen voor een consult hoor ;p Zelfs als je telefonisch wil praten over de uitslag van een test moet je een telefonisch consult betalen.

Tandarts is over het algemeen ook verzekerd en wordt in rekening gebracht. Zou dus goed kunnen dat dit ook bij de HA zo is.

Huisarts valt niet onder het eigen risico

Huh, wat raar. Mn moeder is doktersassistente en die zei van wel. Ook zei mn dokter dat ik mijn eigen risico helemaal zou opmaken aan allergietest. Of valt dat buiten de huisarts dan?

Die test zal er dan wel buiten vallen denk ik. Ik heb net 10 minuten geleden toevallig even mijn overzicht gecheckt bij de zorgverzekeraar en mijn bezoekje van vorige maand valt niet onder het eigen risico.

Huisarts is geen eigen risico. Als je iets laat onderzoeken (bv bloedprikken of zo’n allergierest) dan kun je daar wel kosten voor krijgen omdat dat om laboratoriumonderzoek gaat wat de huisarts laat doen, maar een gesprek met je huisarts valt altijd binnen de basisverzekering. Ik heb dit allemaal erg goed uitgezocht omdat ik vorig jaar voor een en ander vaak bij de huisarts moest zijn.

De afspraak was voor het aanstippen van mijn wratjes, weet niet of dit voor verduidelijking zorgt.

Zoiets vergeet je toch niet?
Bel anders morgen even naar de huisarts en leg het uit.

Ik denk dat je het best even je huisarts kune bellen om het te vragen. Ik denk zelf dat ze niet moeilijk zullen doen, maar dat zal misschien ook per praktijk verschillen

^ De afspraak was 5 weken vooruit gepland, verder heb ik het gigantisch druk met school :’) Maar het is zeker niet netjes, ik zou het ook logisch vinden als ik een boete moet betalen, haha.