Dokter

-

Doe het gewoon, zeker als je zo’n last hebt van de menstruatie. En als je vraagt of hij/zij je een lichte kan voorschrijven, zal het met bijwerkingen wel meevallen. Maar dat hoeft toch niet achter de rug van je ouders om? Of is dat ook niet het idee?

Ik ben 7 kilo afgevallen van de pil, terwijl de rest van mijn familie ook is aangekomen van de pil. Dus daar moet je niet aan denken :wink:
Maar waarom mogen je ouders niet weten dat je aan de pil wil? Ze zullen er toch wel achter komen…

Nou, mijn moeder vind het niet gek dat ik aan de pil ga voor mijn menstuatie…
maar ze vind ook dat ik te dik ben, en ze wil niet dat ik nog dikker word.

Nouja, wat een rare reden. Ik zou het gewoon doen. En je merkt vanzelf wel of je er bijwerkingen van krijgt of niet. En zo ja, ga sporten of weetikveelwat. Maar als jij last hebt van je menstruatie moet je het niet niet-doen omdat je bang bent om aan te komen. Lijkt mij.

Je moet het niet doen zonder dat je moeder het weet.
Dan denkt ze waarschijnlijk dat je de pil als anticonceptie middel wil…
Als je gewoon eerlijk tegen haar bent en zegt dat het voor een onregelmatige ongesteldheid is dan vind ze het vast niet erg, succes!

ik heb het er een keer met haar over gehad…
en me dokter raden het ook aan omdat ik veel puistjes heb.
Maar ze vond het wel goed, alleen ze was gewoon bang dat ik er te dik van word

btw; mijn zus is er ook aan -vroege leeftijd, net 14 geloof ik?- en dat wist mijn moeder ook niet, ze werd ook niet boos toen ze er achter kwam

Maar ben je echt 19, zoals in je profiel staat? Want dan zou ik het al helemáál doen.

Nee ik ben 13. dat heb ik zo ingevult omdat ik niet wil dat iemand mijn ware ideniteit weet-

up

Mijn zus is er redelijk dik van geworden, terwijl ze eerst heel slank was. daarom denk ik dat ik er ook nog dikker van word

Maar je hoeft helemaal niet dik te worden van de pil dat kan een bijwerking zijn. Ik heb gewoon altijd hetzelfde gewicht gehouden. Je kan het toch proberen en vliegen de kilo’s er echt aan kan je zo weer stoppen!

edit: dat jou zus er van is aangekomen zegt nog niks over jou want mijn zusje en ik slikken dezelfde pil en zij is er wel wat door aangekomen en ik helemaal niet.

oké ik ben overtuigd. ik ga NU een afspraak maken en ga zometeen langs.

Pfff. ze zijn vandaag niet meer beschikbaar, een andere keer dan.

moderators: verwijder dit topic maar.

Maar als je net ongesteld bent,
is heel vaak je menstruatie nog niet regelmatig.
dat heeft dus iedereen en na een poosje gaat dat wel weer over.

ik was al sinds me 11e ongesteld. -persoonlijke reden-

verschillende pillen hebben verschillende bijwerkingen. Als je er een krijgt waar je wel dik van wordt dan kun je een andere proberen.

en vraag het aan je ouders. Ik vond het ook moeilijk, maar toen ik het gedaan had viel het heel erg mee :slightly_smiling_face:. Helemaal als het niet voor seks is begrijpen ze het wel.

Ik zou met je moeder samen naar de dokter gaan. En dan kan hij je ook wel uitleggen dat je niet altijd dik hoeft te worden (is bij mij ook niet) en mocht het wel gebeuren wat je eraan kan doen. Beter eerlijk dan dat ze er toch op een gegeven moment wel achter komt.