Dokter...

Hee meiden,
Ik heb een vraagje. Misschien dat iemand van jullie het wel weet. Ik heb sinds kort last van een jeukende vagina. Ik ben wat op internet gaan opzoeken en denk dat ik een schimmelinfectie heb. Ik heb een afspraak bij de dokter staan. Mijn vraag is eigenlijk of je dan je vagina moet laten zien.
Heeft iemand dit al een keer moeten doen?

Waarschijnlijk wel. Misschien dat je ook wel urine in moet leveren, dat kan je thuis doen natuurlijk. Maar er is ook een kans dat er een uitstrijkje gemaakt moet worden.
Ik heb het zelf nooit gehad, maar denk maar zo, voor een huisarts is dat normaal werk. Het lijkt mij ook ongemakkelijk, maar bij ons is ook een vrouwelijke huisarts, die doet meestal dat soort dingen. Dat scheelt ook al.

Oke, ben benieuwd. Heb wel een mannelijke doktor, maar dit gevoel is echt niet fijn. Hopen dat het snel overgaat! Iig bedankt

Ik heb dit ook gehad. De eerste keer heb ik alle symptomen heel duidelijk uitgelegd en het was voor hem direct duidelijk, ik hoefde me toen niet uit te kleden. Sinds een jaar is er een nieuwe huisarts en de eerste keer dat ik bij hem met deze klachten kwam, moest ik me wel uitkleden. Dus het verschilt per huisarts. Maar niks om je druk over te maken. Als je je al moet uitkleden van onder, kan hij het met één oogopslag al zien. Het gaat vaak heel snel over, maar kan altijd terugkomen. Ik heb er nu al jaren last van eens in de zoveel tijd.

Vriendin van mij heeft ook een keer met de benen wijd voor de dokter gemoeten (wil je niet bang maken hoor, misschien moet jij dat wel helemaal niet). Maar hij zei ook wel tegen haar; Ik zie gemiddeld 3 keer per dag een geslachtsdeel hoor, dus wees maar niet bang! Ze bleek uiteindelijk ook een schimmelinfectie te hebben, kreeg een kuurtje en dat was het. Was zo weg.

Je moet eerst uitleggen wat je voelt en hoe en wat,
en als de symptomen daar een beetje op lijken moet je poes inderdaad even laten zien, gewoon omdat je vaak al snel vanuit de buitenkant kunt zien of iemand dat heeft.

is verder niets aan, ik was namelijk ook bang voor niets.

Ik hoefde het niet. De dokter kon aan mijn beschrijving al horen dat het een schimmelinfectie was en toen kreeg ik gewoon een recept mee, maar soms moet het. Maak je geen zorgen. Ook al is je dokter een man, hij is een dokter, hij heeft al duizend vagina’s gezien.