Doen wat ik leukvind

Hoi!

Een tijdje geleden zei ik al tegen mijn ouders dat ik mijn baan niet superleuk meer vond (ik werk nu met een vast contract in een kledingwinkel in het weekend). Maar omdat het toch maar voor 1 of 2 dagen in de week was stopte ik niet.

Nu heb ik bedacht dat ik heel graag zou willen experimenteren met baantjes en kleding en andere dingen om zo te vinden wat ik echt leuk vind om te doen en dat eventueel te blijven doen. Het leek me daardoor een idee om toch te stoppen met werken wanneer ik zeker ben dat ik een andere baan heb en steeds wat proberen.

Ik zit in het examenjaar havo en sta er goed voor (zeer waarschijnlijk cumlaude slagen) dus hierover hoef ik me geen zorgen te maken. Maar ik zal zowel met school als met mijn toekomstige studie gewoon serieus doen, alleen met mn baan en kleding experimenteren.

Is dit een goed idee, en hebben jullie eventueel advies?

Te lang, niet gelezen: Ik wil mn passie vinden, is dit handig door meerdere banen te proberen en toch serieus mijn studie te doen?

Wat ik heb gedaan om uit te zoeken wat ik leuk vond zijn meerdere beroepstesten en snuffelstages bij bedrijven. Zo kun je zien hoe het werkt in een bedrijfsleven zonder dat je er bv 2 weken gaat werken, en je ziet het meer vanuit de kant van een prof. Ik zou niet stoppen met werken, het vinden van een baan is namelijk niet het makkelijkste op het moment.

Ik zou lekker een nieuw baantje zoeken en zodra je daar aangenomen wordt je andere baan opzeggen. Let wel op het opzegtermijn en geef bij je nieuwe werkgever duidelijk aan wat deze is.

Ik zou in ieder geval zorgen dat je een baantje behoudt. Dan heb je ook het geld om te experimenteren met kleding :wink:

Ik ga denk ik een open sollicitatie sturen naar een restaurant waar ik graag/vaak kom. Ik ben benieuwd! Dankje :slightly_smiling_face:

Ik snap niet helemaal je vraag. Wat wil je gaan experimenteren?

Voor je je baan opzegt zou ik inderdaad wel een andere baan zoeken.