doen of niet?

wel of niet oppassen
  • doen
  • niet doen

0 stemmers

heey <3

ik ben vandaag gevraagd om op te passen op mijn buurmeisje,zelf ben ik 14 jaar oud,ze is eensuperlief meisje van 6/7 jaar oud,ze vroegen me om elke vrijdagavond te doen van 7 tot 11
maar ik zit een beetje te twijfelen,ten 1ste weet ik niet wat ik er voor krijgg en ten tweede offer ik dan wel elke vrijdag avond op
dus wat zouden jullie doen en wat vinden jullie een redelijk bedrag dat ik per avond zou moeten krijgen??

Doen joh heb je een lekker zakcentje.

Ik zou gewoon vragen hoeveel je er voor krijgt, en als het je niet bevalt dan zou ik er mee stoppen…

Ik denk dat het een hele mooie eerste stap is om te beginnen met werken.
Vrijdagavond opofferen is no problem.
Je buurmeisje ligt vrij snel op bed en ik denk dat je buren het ook niet zo heel erg zullen vinden als je af en toe een vriendin uitnodigt.
Kijk, wat het gaat verdienen is nog maar afwachten, maar ik zou het doen.
Lekker man je eigen geld verdienen.
En als jij van te voren aan geeft dat je niet kan oppassen vanwege andere afspraken, dan moet dat kunnen.
Niet wekelijks/maandelijks, maar bij nood moet dat kunnen.

Dat kan je zelf het beste kiezen toch

Overweeg de voor- & nadelen.
Wat doe je nu normaal gesproken rond dat tijdstip op vrijdagavond? Als je gewoon thuis zit, kan je net zo goed gaan oppassen. En als je zo nu en dan een feestje hebt geef je dat ruim van te voren bij je buren aan, no problemo lijkt me. En ja, geld is uiteraard ook fijn! Houd het wel reëel, ik bedoel, vakkenvullen bij de Appie levert een 14-jarige ook niet veel op, dus ga er niet van uit dat je dat hier wel krijgt. Desalniettemin is het altijd mooi meegenomen.

anders vraag je toch eerst voor een keer proberen, kun je dan altijd nog nee zeggen?

Doen, en anders kan je eventueel vragen of je het eerst even mag proberen en kan kijken of het écht uitkomt. Ik doe dat ook weleens bij mijn oppasmensen, en die hebben er geen problemen mee.

nog een klein ding,het is tegenover mij,dus ik ken de mensen wel goed

vraag of een vriendin het samen met je wil doen, dan kunnen jullie ook afwisselen als je een keer niet kan!

Waarom zou je het niet doen?
Meestal is het best chill, kan je gewoon beetje tv kijken & kindje op bed brengen.

Polls op GS zijn echt mislukt. Het is 86% tegenover 0% haha

nee dat willen ze niet,vreemden in hun huis,daarom vroegen ze mij,maar als ik een keer niet kon was dat geen probllem,mits ik het op tyd aangaf :wink: