Doen of niet?

Hey !
Ik ben een meisje van net 16 jaar. Mn vriendje is 17.
We hebben nu 1,5 maand een relatie.
Ik ben klaar voor seks en hij ook, maar ben ik niet te jong en hebben we niet te kort een relatie om al seks te hebben? Wat vinden jullie? =)
xox

Als het voor jouwn gevoel goed is waarom zou je dan wachten? Ik zou t wel doen :slightly_smiling_face:

als je je er 100% goed bij voelt, ben je niet te jong en hebben jullie niet te kort een relatie,
als jij het wilt en je bent er klaar voor, then do it (:

Als t goed voelt, doen. Maar voel jij jezelf er klaar genoeg voor, als je aan ons moet vragen of je niet te jong etc. bent? :stuck_out_tongue:

ik Ben meer een beetje bang voor wat andere mensen dr van denken =$

Seks is toch iets persoonlijks… als jij er niet mee te koop loopt weten anderen het niet eens. Bovendien is het jouw leven en hebben anderen daar niks over te zeggen. Wat je ook doet, mensen zullen echt altijd een mening over je hebben. Je kunt nooit iedereen tevreden houden, dus zorg dat je de mensen waar je om geeft + jezelf tevreden houdt :slightly_smiling_face:

je hebt helemaal gelijk!
dankjewel! :bowing_man:

Ik zou het ZELF niet doen.
Vind persoonlijk dat jullie relatie aan de korte kant is en je bent niet zo heel oud.
Maar wat andere meiden zeggen, het is jou leven en uiteindelijk maakt het niks uit wat anderen van je denken. Zolang jij gelukkig bent is het goed toch :slightly_smiling_face:

Jeetje, 1,5 maand…
Je kent mekaar nog niet eens goed en van ‘houden van’ is nog geen sprake, lijkt mij…

Ik zou het niet doen, maar dat zou ik doen!
Beslis voor jezelf, een mening van anderen is niet belangrijk!

Ik vind het ook best vroeg. Maar als jullie er allebij klaar voor zijn en het goed voelt. Niet dat je er straks spijt van gaat krijgen.

Wat maakt het uit wat anderen denken. Als het verstandig is dan moet het je niet interesseren wat andere mensen vinden :grinning:!

Ikzelf was 15, intussen is het wel mijn ex vriend. Geen spijt :grinning: Ik heb er een hele goede vriend aan over gehouden!

Ik vind je zeker niet te jong, wel vind ik jullie relatie best kort.Maar als je het zelf wil is het in orde.

doe wat goed voelt.

Als jij er zeker van bent, dat je het wilt en er echt klaar voor bent, dan moet je het gewoon doen. Niks aantrekken van de meningen van anderen.

Wat anderen ervan denken is niet belangrijk. Ik neem aan dat je het niet aan de grote klok gaat hangen als je ‘het’ gedaan hebt? Als jij je er goed bij voelt en je hebt vertrouwen in je vriend, dan moet je je niets aantrekken van wat anderen vinden. Ik vind 16 trouwens niet jong (1,5 maand wel kort, maar dat doet er niet toe hihi)

Ik zou wachten als ik jou was, tot je een meer ‘stabiele’ relatie hebt, want 1,5 maand is wel erg kort, en als ik heel eerlijk ben vind ik 16 wel wat aan de jonge kant. En ook al ben je zeker dat je het wilt, een eerste keer kun je nooit meer overdoen. Maar het is jouw leven, wij op Girlscene kunnen geen keuzes voor je maken. Dus, doe waar je je goed bij voelt. :flushed:

Alleen al bij het lezen van de titel zou ik gelijk zeggen: ‘NEE!’

Ik vind jullie/jou niet per se te jong hoor :slightly_smiling_face: Maar je maakt er een topic over om te vragen wat anderen ervan vinden, en dat is waardoor ik je eigenlijk wil zeggen: doe het niet. Zoiets vind ik vaak al genoeg aantonen, namelijk dat je er zelf niet helemaal zeker van bent. Dan kan je wel zeggen dat je er klaar voor bent, maar die twee dingen zijn toch nog altijd flink verschillend!

Daarnaast vind ik anderhalve maand een beetje aan de korte kant, maar dat is mijn opvatting. Ken mensen die na twee weken “verkering” al het bed met elkaar induiken. een zo’n relatie is nu ook kapot gegaan na een half jaar, misschien dat dat overhaaste er ook mee had te maken, dat weet ik niet verder
Zoals Karma zegt is er (waarschijnlijk) nog geen “houden van” in jullie relatie, en eigenlijk vind ik dat nog veel belangrijker dan wat ik eerder noemde: een topic aanmaken om de mening van anderen te horen & een leeftijd/duur van een relatie.
Als je dat nog niet voelt zal dat misschien nog wel komen (misschien ook niet), maar als je hem serieus als een heel leuk iemand beschouwt, zou ik vooral daarop wachten tot dat je verder iets op seksgebied uit gaat voeren. Ik neem aan dat je niet alleen maar een relatie met hem hebt zodat je seks kan hebben (en dat dat voor hem ook zo geldt), dus als je dan verwacht dat je nog echt liefde voor hem gaat voelen (of als je 10000% zeker weet dat je dat al voor 'm voelt) vind ik dat zoiets als seks nog best kan wachten.
En als je denkt dat die gevoelens niet meer gaan komen, doe jezelf en die jongen een lol en maak het uit. En heb geen seks met 'm. Tenzij je seks wilt zonder gevoelens erbij - maar dan snap ik niet waarom je een relatie met 'm zou hebben, dat kan ook zonder.

Ik en m’n toenmalige vriend waren 14, dus te jong vind ik je niet. Maar als je twijfelt moet je het nooit doen.