Doe normaal! of Je hebt gelijk! ?

Dit is een misschien een beetje een rare variant van een onderwerp en de titel zegt het al. zeg jij nadat je dit gelezen hebt: doe normaal! of zeg je: het is normaal hoor.
Het zit namelijk zo. ik ben altijd al slank geweest. gewoon mooi slank. niet anorexia en geen buikje. (ik wil hier niemand mee beledigen hoor!) nu ik soms wat vreetbuien heb (wie niet, ik ben ook een puber :wink:) heb ik een klein buikje. het is echt niet veel maar soms zie je het wel een klein beetje. als ik zeg dat ik dat buikje weg wil hebben, zeggen al mijn vriendinnen dat ik gek ben en dat ik de dunste van allemaal ben. ik snap dat wel, maar zij snappen niet dat ik dat kleine buikje gewoon weg wil hebben. zodat het helemaal plat is. ze zeggen dat ik niet zo moet zeuren en dat ik me aanstel omdat ik al hartstikke dun ben.
dat is het nou. ik kan toch wel gewoon vinden dat dat kleine buikje weg moet?
ik wil graag weten hoe jullie hierover denken.
het is niet goed als je me nu voor je ziet als een moddervet persoon want dat ben ik niet en dat zeg ik gewoon van me zelf. ik ben slank alleen met een klein buikje wat ik weg wil hebben.
vind je dat normaal?
als het niet erg duidelijk is kan ik altijd nog voor een foto zorgen
je zegt het maar!
alvast bedankt.

Hoe kunnen wij dat nu weten. Misschien moet je eens een foto plaatsen.

Volgens mij is het doodnormaal dat pubermeisjes (ik ook dus :p) zichzelf soms te dik vinden. En het is ook normaal dat je vriendinnen gaan zeuren, tenminste, bij mij wel :wink:
Gaan ze allemaal gillen enzo XD

Gewoon buikspieroefeningen doen denk ik? Dat is sowieso gezond en je buikje gaat weg! Ik snap zelf heel goed dat je dat weg wil hebben, dat wil ik namelijk ook.

Dat je het weg wilt hebben vind ik niet erg. Maar als je de hele tijd tegen je vriendinnen over je “bolle” buikje begint die in hun ogen totaal niet bol is snap ik wel dat ze geen zin hebben om naar je te luisteren. Als jij dat buikje al teveel vindt en zij hebben allemaal wat meer dan jij, hoe moeten zij dan naar zichzelf kijken?

haha dat ken ik :wink:

@perenpoep gelijk.

Helemaal mee eens.

@perenpoep
tuurlijk! dat doe ik ook niet. alleen 1 x maar dat was met gala en toen zag je het door de jurk.

Ik snap je heel goed! Ik ben ook erg slank maar vind soms ook dat ik een buikje heb. Ik zou 'm ook liever kwijt zijn dan rijk maar het is iets gezonds toch. :wink:

Als jij vind dat het weg moet, dan moet het weg.

kledingmaat is XS/S of 34/36

iedereen streeft naar perfectie en jij bent dan wel al normaal dun, íedereen wil een mooie strakke buik (nee bjina iedreen)

dus; tis wel normaal hoor.

maar, je vriendinnen zijn jaloers op je omdat je al dun bent, afgezien van een mini buikje, en snappen niet waarom je je in godsnaam druk maakt daarover als je al gewoon slank bent. of je vriendinnen zien spoken en maken zich zorgen om een eventuele ontwikkeling van een eetstoornis ofzo. of ze geven gewoon het standaard vriendinnen antwoord; doe normaal je bent prachtig zoals je bent. ik snap hun wel hoor.

Ik zeg niet ´doe normaal´, maar volgens mij overdrijf je wel.

Da theet een vrouwenbuikje dat is normaal.

Volgens mij heeft iedereen dat ookal ben je dun.

of bedoel je dat buikje niet ?

@itachi_hime
volgens mij bedoel ik die wel, het kleine buikje wat onder je navel zit

Ja die is normaal hoor :slightly_smiling_face:

Ik vind dat juist mooi. VORM! haha

http://media.3suisses.be/3SF/vis_prin_bb/3/5/9/3/35933.jpg

Dan niet letten op die stomme onderbroek haha :stuck_out_tongue:

Ik heb net hetzelfde. Je overdrijft niet.

Ik heb precies hetzelfde, dus ik ga absoluut geen commentaar leveren. Vorig jaar is er een periode geweest dat er geen gymles voorbij ging zonder dat er werd gepraat over hoe dun ik was, ik hoorde jongens erover en vriendinnen vertelden nogal vaak dat ze jaloers waren. Toen had ik nog een heel strakke buik moet ik toegeven en ik was erg tevreden, wat nogal aangewakkerd werd door alle bijna wekelijkse en soms dagelijkse complimenten. Nu kom ik gewoon duidelijk wat aan. Ik ben nog steeds dun, maar niet meer zó dun. Ik heb alleen het idee dat ik wel aan de eisen van vorig jaar moet voldoen, omdat ik er een beetje om bekend sta zegmaar. Onzin natuurlijk, dat weet ik ook wel, maar het is toch wel iets belangrijks geworden, mijn lichaam. Ik wil geen buikje, maar kan mezelf er ook niet toe zetten mezelf echt een soort van snoepverbod op te leggen o.i.d. omdat ik weet dat dat ook weer onzin is én omdat ik van mezelf weet dat ik er nogal ver in kan gaan. Dus ik zit een beetje met een dilemma. Daar komt nog bij dat ik eten erg lekker vind haha :slightly_smiling_face:. Maar ik snap je probleem, juist omdat je zo dun was wil je absoluut niet aankomen. Ik ben er een tijdje echt heel erg bang voor geweest; ik wilde geen gram aankomen want zoals ik was was ik mooi. Onzin, natuurlijk, maar nu ik iets aangekomen ben ben ik ook weer niet helemaal tevreden! Overigens, als ik het noem bij m’n vriendinnen, vertellen ze wel dat ik mooi dun maar ook wel weer erg dun was en dat het dus niet erg is. Toch word ik er niet geheel gelukkig van.