doe ik iets fout?

tjaa…
ik heb dus een vriendin, en daarmee was ik eerst echt heel goed bevriend enzo, maar nu, sinds een tijdje, hebben we steeds ruzie(we zijn nog steeds heel goed bevriend) en die ruzies zijn altijd op msn, en we zitten niet bij elkaar in de klas, maar meestal ga ik naar haar toe in de pauze enzo, want we zitten wel bij elkaar op school, en na zo’n ruzie is er op school ‘‘niets aan de hand’’ aleen ga ik dan in de pauze meestal niet naar haar toe maar ga bij de vriendinnen uit mijn klas zitten. en op msn hebben we dan weer volop ruzie… ik zit er echt mee, want zei zegt dan vaak dat ik de laatste tijd heel asociaal doe en heel snel boos wordt, maar ik doe helemaal niets(denk ik).
de ruzies beginnen dan doordat zei iets zegt wat ik een beetje egoistisch vind, zoals daarnet(ja we hebben net ruzie gemaakt en nog niet opgelost) toen zei ik: ik praat nu even niet terug, ik ga leren.(ok dat was niet helemaal waar, maar hoe moet ik haar nou uitleggen dat ik totaal girlscene verslaafd ben, als ik zeg dat ik op girlscene ga denkt ze toch alleen maar dat ik dat belangrijker vind dan haar) toen ging zij verder praten, ik moest haar helpen met een opdracht enzo… toen ik dus(zoals vantevoren gemeldt) niet terugpraatte, zei ze:
ahh, kom op
waarom kan je dat nie even zeggen…
nouzeg…
aardig… :frowning_face:
en ik dacht echt, WTF ik zei daarnet toch dat ik niet terug zou praten, gaat zij beledigd doen, dus ik zeg:
srry, ik praat even niet terug, heb ik net nog gezegd, er zijn ook andere dingen op de wereld dan jij.

(niet boos bedoelt) en toen d8 ze dus dat ik heel boos was, dus zei ze:
waarom ben je nou boos op mij…
ik vroeg alleen iets hoor…
je hoeft toch niet gelijk zo boos te worden

en toen kregen we ruzie, ze vond me asociaal & zei: trouwens,je kan ook boos doen zonder me gelijk te kwetsen, ooit geprobeerd?

dus toen was ik echt beledigd want ik ben altijd heel lief tegen haar… daarna blokkeerde ze me, nou iniedergevaal ging ze offline zonder iets te zeggen…

doe ik nou iets fout?
heeft iemand plssplss advies want ik zit er echt heel erg mee…

srry dat dit zo’n lange begin post is…

Dat ‘er zijn ook andere dingen op de wereld dan jij’ zou ik persoonlijk niet zeggen.
Niet lullig bedoeld, maar dan lok je het wel een béétje uit…

Nouja, misschien is de oplossing om niet met haar via msn te communiceren. Want dat gaat duidelijk niet goed. Zoek haar op in de pauze en heb het dan gewoon gezellig, zonder nutteloze ruzies :slightly_smiling_face:

Woow… veel te lang xD *niet gelezen heeft*

Hmm,
ik zou het gewoon een keer in RL met haar uitpraten ofzo.
Ik wel heel kut ja!

@deboorah tjaa, maar dat dat er ook andere mensen in de wereld zijn is wanr, ze is alshetware elke keer als ik 3 seconden(LETTERLIJK) niets terug zeg beldigd, dus dat was ik een ietsiepietsieheel klein beetje zat…

@Morumbi het is op msn ook best vaak gezellig, en ze begint ook te praten tegen mij, dus dat is niet echt een handige oplossing voor ons… en gelukkig maken we in ‘‘het echte leven’’ geen ruzies, ik weet eigenlijk ook helemaal niet wat zij zich er van aan trekt… ik zit er vaak best wel mee dat onze ruzies nooit worden uitgepraat

@Zebrasok ja maar dan komt het er nooit van, volgens mij geeft ze niet echt veel om die ruzies, en het is echt heel kut, want voormij voelt het alsof ik haar een beetje aan het verliezen ben… al is het alleen maar op msn, ze weet me toch elke keer weer te kwetsen…

@helenabella. Oke dan snap ik het wat beter. Ik wist niet dat ze het zo kort achter elkaar zei zeg maar.
Maar misschien even haar blokkeren zeg maar? Dan kan ze ook niet tegen jou praten, en het scheelt weer ruzies.
Maar hoe ontstaan de ruzies andere keren dan? Misschien is er telkens een bepaald iets waardoor jullie ruzie krijgen? Of is dat telkens anders…?

@deboorah de ruzies ontstaan meestal doordat ze heel snel denkt dat ik boos reageer, ik me eraan erger dat ze elke keer zo snel denkt dat ik boos ben(meestal komt het dat ik ‘‘boos’’ ben door zo’n situatie als daarnet, met dat ze denkt dat ik niets terug zeg)

@deboorah de ruzies ontstaan meestal doordat ze heel snel denkt dat ik boos reageer, ik me eraan erger dat ze elke keer zo snel denkt dat ik boos ben(meestal komt het dat ik ‘‘boos’’ ben door zo’n situatie als daarnet, met dat ze denkt dat ik niets terug zeg)

Ik heb DE oplossing: verwijder msn.

Serieus, msn is echt gewoon DE manier om misverstanden en ruzies te veroorzaken. Mensen begrijpen je gewoon verkeerd omdat je geen intonatie hebt. Dan kan iets dus heel anders overkomen dan dat jij het bedoelt.

@KaasHaas het is dan misschien wel een goeie oplossing, maar dat is de enige manier om een hele leuke jongen die naar de andere kant is verhuist te spreken, en met mijn oude vriendinnen van voor ik verhuisde te kletsen, vakantievrienden…

@ Bambi90 & Kaashaas

hebben jullie geen msn dan?

ik vind eigelijk stiekem wel een beetje flauw dat je haar niet helpt.
je was misschien wel ‘bezig’, maar ze had je blijkbaar echt nodig anders had ze niet zo aangedrongen. en de manier hoe je over brengt dat je er niet was vind ik ook een beetje overdreven.
je moet het gewoon een keertje in het echt uitpraten, msn/sms en weet ik veel wat nog meer is hier niet echt geschikt voor…

ik heb wel MSN, maar gebruik het STRIKT voor collega’s…vroeger wel met vrienden en vriendinnen geMSNt, maar dat heb ik heeeel snel afgeleerd. Onnodige ruzies met buikpijn als gevolg: nee bedankt!

Probeer een keer in een goed gesprek (reallife!) uit te leggen dat je níet boos bent, maar dat ze je waarschijnlijk niet goed snapt oid.
Leg het uit en vraag of ze in het vervolg wat minder ‘verhit’ reageert…

@xxzekiye ze had me alleeen maar nodig om goeie voornemens te bedenken terwijl ze die zelf al wist, ik moest als het ware ‘‘de beste uit zoeken’’ dus dat had ze ok zelf kunnen doen, en de manier waarop ik het overbreng is voor de meeste mensen overdreven, maar ik had dus al gezegd dat ik niet terug zou praten, en dan gaat ze altijd door dus als ik het dan niet een beetje duidelijk zeg, kan ik niets, want dan moet ik elke 3 seconden terug schrijven, anders krij ik alsnog het commentaar dat ik niets voor haar over heb&dat ik niets zeg…

@SuikerFee maar msn veroorzaakt niet alleen maar ruzies… toch? ik bedoel, het kan ook hardstikke melig zijn, met 1 vriendin heb ik bijvoorbeeld op msn meer lol dan in het echt