Doe het zelf!

Heey ! De naam zegt het al , doe het zelf! :grinning:
Hier kun je allemaal dingen posten om te maken!
Bijvoorbeeld , hoe je je eigen site maakt , óf hoe je bijvoorbeeld een telefoonzakje maakt! :grinning:
Ik begin wel!

Sleutelhanger van stof

[b] Benodigheden :

Zwart papier
Schaar
2 lapjes stof 20x20
Naald
Draad
Vulling
Katoen ( of iets anders van stevig stof ) 5x2
Sleutelring [/b]

Teken een figuurtje op zwart papier. Bijvoorbeeld een hartje. Knip dat hartje daarna uit. Trek het over op de lapjes stof. Knip dat ook weer uit. Naai nu het hartje voor de helft dicht. Stop nu de vulling in het hartje. Naai het hartje nu helemaal dicht. Pak het katoen er nu bij en vouw dat dubbel , zodat het 5x1 wordt. Naai het katoen nu bijna dicht. ‘‘Zet’’ de sleutelring nu in het katoen. Naai de rest ook dicht. Naai nu het katoen aan het hartje. Klaar ! :grinning:

Het kan een beetje mislukken , maar ik heb dit 2 weken geleden gemaakt :stuck_out_tongue:
Foto komt later!

xx

Wrm moet het voor die sleutelhanger persee zwart papier zijn. het kan toch met elk papier, of ligt dat aan mij

Lipglos

Nodig:

• Lipbalsem (vaseline, labello)
  • een kleur oogschaduw die je ook op je lippen zou kunnen doen
  • oud plastic doosje (Dat Dicht Kan!) waar je de lipglos in wilt bewaren

Hoe maak je het:
Heel simpel. Neem een beetje van de lipbalsem, maakt niet uit hoeveel, en doe het in het doosje. Doe dan de oogschaduw erbij, en zorg dat het een beetje aan elkaar plakt. Het hoeft nog niet helemaal gemengd te zijn. (Ik heb dat met een dunne verfkwast gedaan, maar het kan ook met iets anders. Let wel op, het kwastje word vies en plakkerig.) Laat de kraan goed heet worden en doe de stop erin. Een klein laagje water is genoeg. Zorg dat het doosje goed dicht zit en duw het onderwater (met de achterkant van het kwastje of iets anders langs)Houd het daar voor ongeveer 2 of 3 minuten. Als het goed is smelt de balsem nu. Haal nu het doosje uit het water (je kunt het beste eerst het water weg laten lopen, en daarna het doosje pakken) en meng de balsem. Als de kleur te licht is kun je er gewoon meer oogschaduw bij doen. Laat nu de glos een paar uur uitharden, en hij is klaar voor gebruik.

Ik heb het ook gemaakt, met labello en rode oogschaduw. Het is echt heel goed gelukt. Ik heb nu mooie rode lipglos. En nog iets, je hoeft niet gelijk al je oogschaduw te verspillen. Je hebt helemaal niet zo veel nodig. Je kan nadat je dit gemaakt hebt nog gewoon de oogschaduw en lipbalsem waarvan je de glos gemaakt hebt gebruiken, want er blijft nog genoeg over.

Is het misschien een idee om foto’s te plaatsen van het eindresultaat? Zo heeft de lezer meteen een beter idee van wat er precies gemaakt zal worden.

er ís al een diy-topic… daar kan je het in plaatsen. gebruik de zoekfunctie