Dodenherdenking, ben jij 2 minuten stil?

Haha dat zei ik vanochtend nog :’) Ik denk dat deze stilte ooit ook wel weer ophoudt en dat er niet meer zoveel aandacht aan wordt besteed, maar de 80 jarige oorlog bijv. is wel echt heeel lang geleden.

Ik doe dat altijd, uit respect.
Alleen vorig jaar dus niet echt , toen was ik het vergeten (vraag me niet waarom) - dat was echt dom, ja ik zat toen op m’n kamer te tekenen dus ik was wel stil maar ik dacht er niet aan.

maargoed, ik sta d’r wel vaker bij stil dus niet alleen op 4mei…

Ja ik hou 2 minuten wel m’n mond, maar vorig jaar was ik het vergeten :flushed:

Ik doe het altijd wel maar het enig wat ik niet snap, waarom máár 2 minuten en waarm persé vandaag, mensen zouden er afentoe gewoon bij moeten stilstaan (het hele jaar) zeg maar.

Ik kan niet echt goed verwoorden wat ik bedoel maar het is vast wel te snappen =).

ik doe mee. Ik zag pas bij me opa & oma op zolder liggen een oude krant. Toen de oorlog was afgelopen.

ik doe meestal wel mee. ik woon midden in de stad en om 8 uur zijn er dan allemaal mensen bij 't standbeeld en daar leggen ze allemaal bloemen neer en dan zijn ze om 8 uur stil en dan ben ik ook stil, haha. dusja…

Tuurlijk doe ik mee, maar deze 2 minuten stilte is niet alleen voor de WWII slachtoffers maar voor alle andere slachtoffers van oorlogen ter wereld…

(toch?)

jep, elk jaar 2 minuten stilstaan bij wat er gebeurt is. Vorig jaar mocht ik de krans leggen, namens mijn school. M’n opa & oma waren zo groots, en ik was zelf ook best wel trots ^^

respectloos als je het niet doet.

Ik zou wel willen, maar ik heb danstraining dus dan is de muziek gewoon aan en zijn we gewoon bezig, we houden de tijd nooit in de gaten dus ik denk niet dat het ervan komt. Maar als ik geen training zou hebben deed ik het wel!

Ja, ik doe het zeker.

Vorig jaar had ik ook handbal training maar wij waren toen wel gewoon 2 minuten stil dus als je het echt wilt dan kan het wel.

OT: Ik doe het elk jaar.

ik doe wel altijd mee… xD
mijn ouders niet… die praten gewoon door…

[i] De 80 jarige oorlog is een verkeerde benaming.
Ik dacht dat dat de WO1 was, en die duurde 4 jaar… Als ik me niet vergis. Of was dat een ander oorlog.

iig; Ik ben wel stil vanavond. Maar ook wat er afgelopen donderdag is gebeurt. Dat ga ik vanavond ook herdenken.[/i]

Ik doe ook altijd mee!
Er is zoveel ergs gebeurd, en het is goed om daarbij even stil te staan dat niet iedereen het zo goed als ons heeft.
Bovendien zijn het maar 2 minuten, da’s toch niet zo heel veel?

Ik die 2 minuten altijd even stil. Als je het niet doet vind ik dat erg respectloos. Mijn broer is jarig op 4 mei! Dus meestal zijn we met heel de familie stil

Yup, ookal is t mn verjaardag. De vlag gaat alleen niet halfstok.