Dodenherdenking, ben jij 2 minuten stil?

Ja uit respect. En ook voor al die andere slachtoffers die sindsdien gevallen zijn.
Want oorlog is er nog steeds in de wereld.

En anders was ik er misschien niet eens geweest. (mijn opa moest onderduiken om niet naar zo’n werkkamp te gaan, en volgens mij kende mijn oma hem toen nog niet)

tuurlijk, uit respect van de doden!

ik doe ook mee, uit respect voor alle slachtoffers van die oorlog en andere oorlogen. En aan mijn oma, die is 3 jaar geleden op 4 mei begraven.

Plus daarbij vind ik het een mooie traditie, dodenherdenking en de bevrijding vieren. En ik vind dat als je bevrijdingsdag viert, dat je dan ook eigenlijk moreel verplicht bent om 2 min stil te zijn. Niet alleen de lusten, maar ook de lasten! (voor zover je het een last kan noemen)

Ik vraag alleen af: kunnen we dit over 100 jaar nog wel vieren?
Zoveel veteranen zijn er niet meer, en het zal voor die generaties heel erg ver van hun afstaan.
Gaat de gedachte dan niet verloren?

Vieren? Je ziet mij niet juichen bij zo’n monument hoor :stuck_out_tongue:

Haha, nee ik snap wat je bedoeld. Ik vind dat we dit gewoon in stand moeten houden, het is dan al generaties geleden, maar toch. Het is vaderlandse geschiedenis.

Jawel, maar ik zit dan waarschijnlijk in de bus, weet niet of die dan ook stoppen?

Ja, die mensen verdienen respect en twee minuten stilte is wel het minste wat we ze kunnen schenken.

Herdenken jullie alleen de slachtoffers en soldaten van de tweede wereldoorlog of de slachtoffers en soldaten van oorlogen in het algemeen?

Iedereen die omgekomen is in welke oorlog dan ook, niet alleen soldaten. Ik herdenk vooral mijn familie.

respect voor de dodenherdenking. ik vind dat iedereen hier bij stil moet staan. wat er gebeurd is is verschrikkelijk en ontzettend wreed.

Ik doe het ook ieder jaar!

kijk ik ga niet helemaal eraan denken in die 2mintuten.
want ik weet toch niet zo goed wat ik moet denken,
maar ik doe wel altijd mee.
sowieso

-

Ja, elk jaar. Ik vind het respectloos als je het niet doet.

Oh dat is wel een hele slechte woordkeuze van mij :'3
Maar ik bedoel daarbij natuurlijk ook 5 mei.

Ja maar bij de 80 jarige oorlog staan we ook niet meer stil.

/

ik doe altijd mee.
mijn vader is jarig en dan gaan we altijd met z’n allen even stil zijn.

Ik probeer het iig elk jaar te doen, alleen af en toe vergeet ik het :l

[nohtml][b][message=3586551,noline]Kloot schreef op 04 mei 2009 @ 13:11[/message]:[/b] Ik vergeet t altijd.[/nohtml]
Wtf vergeten? Hoe kun je zoiets nou vergeten.

Ik ben altijd twee minuten stil, en ik loop meestal ook mee in de stille tocht.
Het is mijn mening, maar ik vind het heel respectloos om geen twee minuten stilte te houden.