Dodenherdenking, ben jij 2 minuten stil?

[i]Ik weet niet of er al een topic is. Zo niet, dan is dit nummer 1 ;].

Ik hoor telkens van veel mensen dat ze geen 2 minuten stilte houden met Dodenherdenking. Ik vind het onzin. Mensen die hun leven hebben gegeven voor andere, waar jij ook uit ontstaan bent.
De Tweede Wereldoorlog… iets vreselijks, iets rascistisch ( Hitler tegen de Joden… ) en ontschuldige mensen werden vermoord…

Ik ben vanavond 2 minuten stil, om 8 uur precies. Wie doen er mee :slightly_smiling_face:?[/i]

Ik doe mee, elk jaar.

Tuurlijk, die twee minuten zijn er niet voor niets :wink:

Ik ben wel stil. maar denk er ook over na. sommige mensen zijn wel stil maar zitten gewoon niks te doen dan. vind wel dat je er ook echt ff over na moet denken :slightly_smiling_face:

Ik ben ook stil… Ik denk er ook over na. En hoop dat de geschiedenis zich nooit meer herhaald.
Daarna ga ik de film Anne-Frank kijken. Ik heb iets met die oorlogsfilms. Ik vind ze stuk voor stuk prachtig en het verhaal wat er achter zit, is vreselijk. Veel mensen in een vreselijke situatie dood gegaan.

ik doe hier altijd aan mee…

Ik doe er altijd aan mee dus dit keer ook!
en daarna ga ik misschien ook die film over anne frank kijken.

Echt heel erg, maar vaak ben ik niet thuis of ben ik compleet bezig met iets anders en vergeet ik het :flushed:

Soms vind ik het ontzettend stom dat er voor allerlei dingen telkens maar minuutjes stilte en bepaalde letters in MSNnamen worden gezet (een jaar of vijf terug deed iedereen dat, verschrikkelijk) en uitgedacht, en dat er de rest van het jaar niet aan wordt gedacht of compleet niet om wordt gegeven.
Maar van WWII vind ik het wel belangrijk dat mensen zich dat herinneren.

Ik vind het jmmer dat de film anne frank in het engels is gemaakt.

Ik ben stil, zoals elk jaar. Ik denk er ook over na maar dat doe ik wel vaker dan 4 mei dusja.

Eerlijk gezegd niet.
Ik ga vaak met me oma naar het oorlogsmonument waar alle slachtoffers opstaan +haar jeugd liefde. Daar herdenken we dus ook de slachtoffers.

ik doe dat altijd…

Is ook, maar je krijgt wel een goed beeld over wat er met haar is gebeurd.
Die vader van haar, Otto, die moet ook wat leed hebben aangezien en uiteindelijk als enige overblijven… Verschrikkelijk…

tuurlijk!

Ik doe ieder jaar mee.

Tuurlijk ben ik stil, vind dat anders echt respectloos enzo.
gaan ze stoer doen van “aah ik ga echt niet stil zijn jo!, wat een onzin”
ofzo, dat vind ik echt dom ;s.

Ik ben ook stil om acht uur vanavond!

Tuurlijk doe je dat. Ik vind het ontzettend onrespectvol (is dat een woord?) als je dat niet doet. Wat zijn nou 2 minuten? Dan kun je toch wel ff je mond houden.

De laatste twee jaar ben ik het vergeten, echt erg! ik schaam me er ook echt voor, maar dit jaar denk ik er zeker aan!

ik doe het ook altijd.
hier heb ik met mijn oma altijd over. zij en ik houden erg veel van geschiedenis, maar zij heeft het zelf overgeleefd dat maakt het extra goed/ duidelijk.
ik ben ook naar Otto vernoemd, maar dan in meisjesversie: ottolien :pensive: